یک سفارش مفید برای کاهش وزن و تقویت عضلات

یک سفارش مفید برای کاهش وزن و تقویت عضلات

آزمایشگاه رادین یک سفارش مفید برای کاهش وزن و تقویت عضلات


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایسنا، با این وجود این که چگونه این ورزش را شروع نماییم می تواند کاری دشوار و گاهی پر دردسر باشد، به خصوص اگر اهل مرتب ورزش کردن نباشیم یا معمولاً انجام سایر ورزش ها مانند دویدن را ترجیح دهیم.
در ادامه به نکاتی می پردازیم که به انگیزه شروع وزنه زدن برای بهبود وضعیت سلامت بدن کمک می کنند:
تمهیدات قبل از آغاز
اگر در ورزش وزنه زدن به کلی تازه کار باشیم، شاید بهتر باشد دوره مقدماتی آشنایی با تجهیزات بدن سازی و نحوه استفاده صحیح از آنها را بگذرانیم. به همین ترتیب، بهتر است به دنبال آموزش هایی باشیم که مناسب نیازها و سطح تجربه ما باشد یا حتی تحت نظر مربی یا متخصص کار نماییم.
«هدف گذاری» هم یکی از مواردی است که هنگام شروع باید در نظر داشت. باید از خود بپرسیم هدف مان چیست و در چه مدتی می خواهیم به آن برسیم و در طول روز یا هفته چقدر برای تمرین وقت داریم. هدف گذاری به ما انگیزه می دهد و مقصد را مشخص می کند.
وقتی هدفی مانند کاهش وزن یا افزایش قدرت بدنی را مد نظر داشته باشیم از عهده هر روز ورزش کردن برمی آییم اما یک یا دو روز استراحت در هفته هم مهم می باشد.
آهسته و پیوسته عمل کردن
یک بار وارد گود شدن همیشه وسوسه انگیز است اما نباید بی مقدمه بار زیادی برداشت. چنین کاری نه تنها سبب می شود درد عضلانی مدت بیشتری طول بکشد و تمرین ورزشی دشوارتر شود، بلکه چه بسا گرفتار صدمه هم بشویم. در موارد نادری هم افراط در وزنه زدن سبب واپاشی ماهیچه مخطط (rhabdomyolysis) می شود که خطر جانی دارد و بر اثر صدمه دیدن ماهیچه ایجاد می شود و امکان دارد به نارسایی کلیه بینجامد.
برای آن که صدمه نبینیم و به تناسب اندام دست یابیم، باید وزنه را به تدریج اضافه نماییم و حتی اگر لازم باشد در ابتدا از هیچ وزنه ای استفاده نکرد. تازه کارها هم باید در دو یا سه هفته نخست فقط هفته ای دو بار تمرین کنند تا بدن به روال جدید تمرین عادت کند و صدمه نبیند.
هفته ای یک یا دو روز استراحت
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، وقتی هدفی مثل وزن کم کردن یا افزایش قدرت بدنی مد نظر باشد، میتوان به سراغ هر روز تمرین کردن رفت اما برای آن که صدمه نبینیم یا ماهیچه ها فرصت ترمیم و رشد داشته باشند، باید هفته ای یک یا دو روز استراحت نماییم.
احساس خستگی زیاد، بدخلقی، تمرکز نداشتن یا بدخوابی، همگی نشانه های آن است که به یک روز استراحت نیاز داریم. فعالیتهای سبک مثل حرکات کششی، یوگا یا پیاده روی، فعالیتهایی عالی برای احیا و توان یابی باردیگر است. خورد و خوراک مطلوب و مغذی هم جهت کمک به احیای ماهیچه ها مهم می باشد.
وزنه زدن امکان دارد کار پردردسری به نظر برسد اما همگان در هر رده سنی که باشند از عهده انجام آن برمی آیند و بر مبنای قابلیت های خود می توانند به راحتی با آن سازگار شوند. باید توجه داشت که برای رسیدن به کارسازترین و خوشایندترین حالت تمرین هم مقداری تلاش و خطا لازم است. اگر برای نخستین بار این ورزش را آغاز می نماییم برای انتخاب وزنه مناسب حتما باید از مربی و فرد متخصص راهنمایی بگیرید.




منبع:

1400/10/29
10:04:19
5.0 / 5
504
تگهای خبر: آموزش , سلامت , كاهش وزن , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
آزمایشگاه رادین