آغاز اجرای طرح نذر آب در ۴ استان گرفتار خشکسالی

آغاز اجرای طرح نذر آب در ۴ استان گرفتار خشکسالی

به گزارش آزمایشگاه رادین رئیس سازمان داوطلبان از آغاز اجرای طرح «نذرآب ۴» اطلاع داد و اظهار داشت: با عنایت به این که شرایط کرونا در بعضی استان ها رو به بهبود است، این طرح امروز(سه شنبه) با هدف تأمین آب پایدار در چهار استان (۱۵ شهرستان) گرفتار خشکسالی شروع شد.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از خبرگزاری ایرنا از جمعیت هلال احمر، محمد نصیری با اشاره به تنش آبی ایجادشده در استانهای جنوبی کشور اظهار داشت: سال جاری طرح «نذرآب ۴» مانند سالهای قبل در استانهای کمتر برخوردار و درگیر با تنش آبی اجرا می شود و هلال احمر در این مناطق؛ خدمات معیشت محور، سلامت محور و تأمین آب آشامیدنی سالم را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با تاکید بر رعایت شیوه نامه ها در اجرای این طرح اضافه کرد: «نذرآب ۴» به سبب همه گیری ویروس کرونا، با تأخیر انجام شد و الان که این طرح آغازشده تمامی اقدامات با رعایت پروتکلهای بهداشتی در همه مراحل صورت خواهد گرفت.
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر اظهار داشت: هدف از انجام طرح «نذرآب ۴»، تأمین آب پایدار با بهره گیری از ظرفیت داوطلبان و خیرین است، در این طرح تا آخر شهریورماه در ۳۳۳ روستا، عملیات آب رسانی کامل و پایدار انجام می شود.
شهرستان های هیرمند، کنارک، دشت یاری، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، سیب و سوران و زهک از استان سیستان وبلوچستان، شهرستان های درمیان، سربیشه و نهبندان از استان خراسان جنوبی، شهرستان های سیریک و میناب از استان هرمزگان و شهرستان های نرماشیر و فهرج از استان کرمان، مناطق زیر پوشش نذر آب هستند.
«طرح نذر آب» از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استانهای جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تأمین آب آشامیدنی مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است. در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری همچون حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت مجانی مردم، توزیع بسته های معیشتی و غیره هم انجام می شود.
به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از خبرگزاری ایرنا، «طرح نذر آب» از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی با هدف تأمین آب آشامیدنی مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر به شروع شد.
در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری همچون حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت مجانی مردم، توزیع بسته های معیشتی و غیره هم انجام می شود.
نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر هشتم تیر ماه اظهار داشت: طرح «نذر آب۴» در سه محور سلامت و بهداشت، معیشت و خدمات عمرانی در چهار استان جنوب شرقی کشور، مرداد ماه اجرا خواهد شد.
نصیری درمورد جزئیات اجرای طرح اضافه کرد: طرح «نذر آب ۴» در ۱۵ شهرستان استانهای جنوب شرقی کشور با هدف تأمین آب پایدار برگزار می شود؛ هشت شهرستان در سیستان و بلوچستان، سه شهرستان خراسان جنوبی، دو شهرستان هرمزگان و دو شهرستان در جنوب کرمان در این طرح از این خدمات بهره مند می شوند.
وی همینطور با عرضه گزارشی از روند اجرای طرح نذر آب۳ در سال قبل اظهار داشت: در سال قبل این طرح با اعتبار ۱۲۰ میلیاردریال اجرا شد که ۱۰ میلیاردریال در بخش خدمات درمانی، ۸۰ میلیاردریال در بخش حمایتی و بقیه در سایر خدمات هزینه شده است.
نصیری اشاره کرد: در سه سال اجرای این طرح اقداماتی نظیر ارسال و تجهیز ۱۳۶۵ تانکر آب، توزیع ۴۴۰ هزار بطری آب، توزیع ۱۵ هزار و ۷۰۰ مورد اقلام دارویی و بهداشتی و توزیع ۱۳۷ میلیاردریال بسته های معیشتی به ۱۰۷ هزار نفر، انجام شد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به همکاری شرکت پرداخت الکترونیک سامان اظهار داشت: این شرکت نسخه اپلیکیشن ۷۲۴ با پیشبینی گزینه ای برای جذب کمک های مردمی برای نذرآب۴ ساده ترین مسیر، را برای دریافت کمک های مردمی از راه این کد دستوری و اپلیکیشن هموار کرد.
1071


منبع:

5.0 / <5
1017
1400/06/08
10:08:03
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , خدمات , دارو
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
آزمایشگاه رادین