دبیر كمیته علمی كشوری كرونا اعلام كرد

اوضاع آنفلوآنزا در دومین سال کرونائی

اوضاع آنفلوآنزا در دومین سال کرونائی

آزمایشگاه رادین: دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با اعلان اینکه انتطار نمی رود امسال هم با افزایش شیوع آنفلوآنزا روبرو باشیم، در عین حال بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کادر بهداشت و درمان و افراد دارای بیماریهای زمینه ای تاکید نمود.


دکتر حمیدرضا جماعتی در گفت و گو با ایسنا، درباره شیوع آنفلوآنزا در فصول سرد سال، اشاره کرد: بطور کلی سفارش ما این است که افراد در معرض خطر حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند؛ ولی سال قبل هم که برای مدتی فصل مبتلاشدن به آنفلوآنزا و کرونا همزمان شد، میزان و شدت بالایی از مبتلاشدن به آنفلوآنزا را نداشتیم و بیشتر بیماران همان مبتلایان به کرونا بودند.
او اشاره کرد: این مساله در پزشکی یک اصل است که اگر گرفتاری با ویروس یا میکروبی خیلی شدید باشد، بطور معمول اجازه نمی دهد ویروس یا میکروب دیگری خودرا نشان دهد؛ بدین سبب باتوجه به شیوع بالای کرونا، ویروس آنفلوآنزا مانند گذشته شدت نخواهد داشت و امسال هم انتظار نمی رود با شدت بالایی از آن مواجه باشیم.
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا، بیان کرد: همزمانی و نزدیکی زمان تزریق واکسن کرونا و آنفلوآنزا مشکلی ندارد. البته سفارش می نماییم اگر فردی علایم عفونی داشته باشد، بهتر است تا بهبود علایم از تزریق واکسن خودداری کند.
وی اشاره کرد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریور و مهرماه است؛ ولی چون بعد از تزریق واکسن آنفلوآنزا چند هفته طول می کشد تا ایمنی حاصل شود، بدین سبب بهتر است بعد از نیمه دوم شهریور این واکسن تزریق شود.
به گفته ی ایشان، پرسنل کادر بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری زمینه ای قلبی_عروقی، ریوی، مبتلایان به دیابت، فشار خون بالا و... بهتر است این واکسن را تزریق کنند.




منبع:

5.0 / <5
1029
1400/07/03
09:57:08
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , پزشك , پزشكی
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
آزمایشگاه رادین