مدیركل حوزه هیات مدیره سازمان بیمه سلامت اعلام كرد

همپوشانی یکی از اشکالات بیمه درمان در کشور

همپوشانی یکی از اشکالات بیمه درمان در کشور

به گزارش آزمایشگاه رادین مدیرکل حوزه هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، اظهار داشت: هم اکنون همپوشانی یکی از اشکالات بیمه درمان در کشور است به نحوی که آمار سازمان های بیمه گر بیشتر از جمعیت کشور است؛ بنابراین سعی شده است تا با راه اندازی سامانه برخط بیمه شدگان این مشکل برطرف شود.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایسنا، علیرضا اعرابی ضمن اشاره به این که این سازمان پس از تصویب قانون بیمه همگانی در جهت پوشش بیمه درمان کامل بوجود آمده است تا هیچ فرد فاقد بیمه درمانی در کشور وجود نداشته باشد، بیان نمود: مأموریت بعدی سازمان بیمه سلامت خرید خدمت از پزشکان و موسسات درمانی است تا بتواند در جهت منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیمار جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد و با صیانت مالی از بیمه شدگان، مردم در پرداخت هزینه های درمانی با مشکل مواجه نشوند.
وی افزود: سازمان بیمه سلامت برای انجام مأموریت های خود در جهت پوشش بیمه ای از راه راه اندازی صندوق های بیمه ای مختلف مبادرت به پوشش بیمه ای کرده است. به نحوی که هر فرد فاقد پوشش بیمه می تواند در چارچوب این صندوق ها زیر پوشش بیمه قرار گیرد.
وی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی به این هدف دست خواهیم یافت که هیچ فرد فاقد پوشش بیمه ای در کشور وجود نداشته باشد؟، اظهار داشت: هم اکنون همپوشانی یکی از اشکالات بیمه درمان در کشور است به نحوی که آمار سازمان های بیمه گر بیشتر از جمعیت کشور است بنابراین سعی شده است تا با راه اندازی سامانه برخط بیمه شدگان این مشکل برطرف شود و تعداد جمعیت بیمه نشده مشخص شده تا در نهایت با پوشش بیمه ای آن افراد هیچ فرد فاقد پوشش بیمه ای در کشور نداشته باشیم.
اعرابی بیان نمود: برآورد می شود که نزدیک به ۶ الی ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور فاقد پوشش بیمه باشند که به مردم اعلام می نماییم که اگر زیر پوشش سازمان بیمه گر دیگری نیستند می توانند از راه صندوق بیمه همگانی یا ایرانی ها زیر پوشش بیمه قرار گیرند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران، وی درپایان، اظهار داشت: این سازمان می خواهد با ارتقای خرید خدمات و پرداخت بموقع به موسسات درمانی کیفیت خدمات را افزایش دهد تا بیمه شدگان هزینه کمتری بابت درمان پرداخت کنند.




منبع:

5.0 / <5
1010
1400/08/11
22:55:23
تگهای خبر: بیماری , بیمه , پزشك , خدمات
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
آزمایشگاه رادین