خضریان:

افزایش سقف حقوق اعضای هیئت علمی علوم پزشکی تبعیض آمیز است

افزایش سقف حقوق اعضای هیئت علمی علوم پزشکی تبعیض آمیز است

به گزارش آزمایشگاه رادین سخنگوی کمیسیون اصل 90  تاکید کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی از سایر اقشار جامعه جدا نیستند و اگر قاعده ای برای تنظیم حقوق و دستمزد کارکنان دولت قرار داده می شود نباید انتظار داشت که گروههای مختلفی از آن استثنا شوند و تبعیض رخ دهد.


علی خضریان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نامه اخیر وزیر بهداشت به معاون رییس جمهور درباب مستثنی شدن اعضا هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی از سقف حقوق و مزایا و مالیات مندرج در قانون بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی برای مردم محترم هستند و کسی کوشش های آنان در دوران کرونا را فراموش نمی کند اما این مسائل توجیهی برای تغییر یا نقض قانون به نفع یک گروه یا قشر خاص نیست.
وی افزود: باتوجه به منابع محدود دولت، افزایش هزینه های دولت عاقلانه نیست و نمی توان برای راضی کردن یک گروه، هزینه ها را به شکلی افزایش داد که تورم به همه مردم تحمیل شود.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ اضافه کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی از سایر اقشار جامعه جدا نیستند و اگر قاعده ای برای تنظیم حقوق و دستمزد کارکنان دولت قرار داده می شود، نباید انتظار داشت که گروههای مختلفی از آن مستثنی شوند و تبعیض رخ دهد. اگر این قبیل تبعیض ها قبلا هم رخ داده است نباید تکرار شود.
خضریان افزود: اکنون دریافتی های اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی چند برابر دریافتی سایر کارکنان دولت است؛ در نتیجه افزایش دریافتی برای این افراد منطقی نیست.
وی افزود: هم اکنون قانون تمام وقتی پزشکان بصورت کامل اجرائی نمی گردد و تعداد قابل توجهی از اعضای هیئت علمی همزمان کارهای انتفاعی در بخش خصوصی و عمومی انجام می دهند که از آن جا نیز درآمد کسب می کنند. بر این اساس برخی ادعاها که در فضای عمومی در ارتباط با وضعیت اقتصادی اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی منتشر می شود، حقیقت ندارد.
نماینده تهران اشاره کرد: اینکه در نامه وزیر بهداشت گفته می شود اگر سقف ۱۵ برابر حداقل دستمزد افزایش نیابد، سبب خروج پزشکان از طرح تمام وقتی می شود، نوعی تهدید است و این سخن از طرف وزیر بهداشت که خود باید ناظر بر اجرای قانون تمام وقتی پزشکان باشد، اصلا پذیرفته نیست.
خضریان اشاره کرد: هم اکنون اعضای هیئت علمی دانشگاه های پزشکی تا سقف حدود ۶۰ میلیون تومان می توانند دریافتی دولتی داشته باشند که این رقم کمی نیست؛ اما باز هم درخواست افزایش حقوق و دستمزد می کنند که این در شرایطی که دیگر اقشار جامعه تحت فشار اقتصادی هستند، پذیرفته نیست.
وی اشاره کرد: عدالت در پرداخت دستمزدهای کارکنان دولت بسیار مهمست و نباید وقتی دولت با کمبود منابع مواجه می باشد با این قبیل درخواست های غیرموجه، انتظارات بقیه کارکنان را بالا برد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر در جایی دسترسی مردم به پزشک مناسب نمی باشد راه حل آن دادن حقوق یا کارانه اضافه برای تشویق پزشکان به ارائه خدمت نیست. برای اینکه این مساله تقاضا القایی به وجود می آورد بلکه راه حل افزایش تعداد پزشکان بومی و غیر بومی در مناطق با دسترسی پایین است.
خضریان در آخر اشاره کرد: پرداخت مالیات باید به یک ارزش در کشور تبدیل گردد و اقشار مختلف به پرداخت مالیات افتخار کنند. متاسفانه هم اکنون وضعیت اینگونه نیست و اقشار پر نفوذ به دنبال گرفتن معافیت های مالیاتی غیرموجه هستند.




منبع:

5.0 / <5
1055
1400/08/16
22:56:10
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , پزشكی , دسترسی
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
آزمایشگاه رادین