معاون مركز پزشكی حج و زیارت هلال احمر:

تست پی سی آر از زائرین در بازگشت به کشور دریافت می شود

تست پی سی آر از زائرین در بازگشت به کشور دریافت می شود

به گزارش آزمایشگاه رادین معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه درمانگاه های هلال احمر، همه روزه آماده عرضه خدمات درمانی در عراق هستند، از کنترل زوار با دریافت تست فوری «پی سی آر» در راه بازگشت به کشور اطلاع داد.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از خبرگزاری ایرنا از جمعیت هلال احمر، طاهر درودی در مورد آخرین وضعیت سفر به عتبات عالیات و رعایت پروتکلهای بهداشتی اظهار داشت: با عنایت به پروتکلهای اعلام شده از جانب وزارت بهداشت، تنها کسانی که دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند امکان سفر به عتبات عالیات را دارند. از طرفی زوار نیاز است تا قبل از سوار شدن به هواپیما، تست «پی سی آر» منفی خویش را عرضه کنند.
وی اضافه کرد: این کنترل ها در پرواز تا حدود زیادی مانع شیوع بیماری کرونا می شود. در حین دوره زیارت هم زوار در صورتیکه علایم مشکوک داشتند، می توانند به درمانگاه های هلال احمر در نجف، کربلا و کاظمین رجوع کنند و خدمات درمانی سرپایی دریافت نمایند. مشخصا اگر احتیاج به درمان تخصصی داشته باشند هم به بیمارستان های تخصصی عراق منتقل می شوند.
درودی خاطرنشان کرد: در هنگام بازگشت هم از زوار تست فوری و «پی سی آر» گرفته می شود تا ویروس از راه سایر کشورها به ایران وارد نشود. افراد مبتلا هم قرنطینه خواهند شد تا رویه درمان را سپری کنند.
معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: زوار عتبات عالیات در هتل مستقر هستند و طبق دستورالعمل های ابلاغ گردیده، سکونت در اتاق های هتل به حداقل رسیده است و به مدیران کاروان های زیارتی هم ابلاغ گردیده است که در صورتیکه فردی گرفتار علایم مشکوک بود سریعا به مراکز درمانی رجوع کند.
درودی با تکیه بر این که زوار باید داروهای مورد نیاز خویش را به اندازه ۱۰ روز به همراه داشته باشند، اظهار داشت: استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده هنوز باید با جدیت تداوم داشته باشد و زوار حتی المقدور از حضور در محل های شلوغ همچون بازارها اجتناب کنند.
وی اظهار نمود: زوار زمانی که به هتل ها باز می گردند، اکیدا دست و صورت خویش را با مواد بهداشتی شست و شو داده و هر ۴ ساعت یک مرتبه ماسک خویش را تعویض کنند تا آلوده به کرونا نشوند.




منبع:

5.0 / <5
923
1400/09/13
16:20:05
تگهای خبر: بهداشت , بیمارستان , بیماری , پزشك
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
آزمایشگاه رادین