وزیر بهداشت:

بیمارستانهای دولتی همانند خصوصی ها در رسیدگی به بیمار عمل کنند

بیمارستانهای دولتی همانند خصوصی ها در رسیدگی به بیمار عمل کنند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار نمود: در همه گیری ویروس کرونا، جامعه پزشکی و پرستاران نمره بسیار خوبی را دریافت نمودند و صحنه های بی نظیری از فداکاری و ایثارگری را در خدمات رسانی به بیماران خلق کردند.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در نشست با پرستاران منتخب خراسان رضوی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت مقام پرستار با اشاره به اینکه تقارن میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار افتخار جامعه پرستاری بوده و این مورد نشان دهنده ارزش بالای کار پرستاران است تصریح کرد: در نظام سلامت، گروههای مختلفی در حوزه های مختلف تشخیصی، درمانی، توانبخشی درحال خدمات رسانی هستند اما پرستاران ارزش ویژه ای در نظام سلامت دارند و علت آن این است که پرستاران با بیمار عجین می شوند و حضورشان در بالین بیمار، ۲۴ ساعته و مستمر است.
وی با اشاره به اینکه در احادیث گهربار ائمه اطهار(ع) بارها تاکید گردیده است مراقبت از بیمار، ارزش و ثواب بالایی در نزد پروردگار متعال دارد خاطرنشان کرد: این امر افتخاری برای جامعه پرستاری است که توانسته اند به درجه بالایی از ارزش ها نائل شوند.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در نظام سلامت و بیمارستانها، پزشکان، تنها در زمان ویزیت بر بالین بیمار حاضر می شوند و این در شرایطی است که حضور پرستاران در کنار بیمار مستمر و ۲۴ ساعته است خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم به سمتی حرکت نماییم که تفاوتی میان بیمارستانهای خصوصی و دولتی در رسیدگی به بیماران وجود نداشته باشد.
عین اللهی خاطرنشان کرد: بیشتر مراجعین به مراکز درمانی دولتی، افراد با درآمد متوسط و پایین هستند و بیمارانی که از سطح درآمد بالایی برخوردار می باشند به بیمارستان های خصوصی رجوع می کنند و انتظار می رود، بیمارستانهای دولتی همانند بیمارستانهای خصوصی در رسیدگی به بیمار عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه بحث روانی ارتباط با بیمار از خود درمان بیماری بالاتر است و اعتمادی که بیمار به سیستم درمانی پیدا می کند می تواند در روند درمانی بسیار موثر باشد تصریح کرد: سلامت معنوی باید در دانشگاه های علوم پزشکی مورد توجه قرار گیرد و در این راستا زیر بناهای بسیار قوی و غنی در فرهنگ کشورمان وجود دارد که باید از این مورد حداکثر استفاده را نمود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه همجواری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) فرصتی پرارزش را برای توسعه سلامت معنوی و خدمات رسانی به بیماران داخلی و بین المللی فراهم نموده است اظهار نمود: زمانی که فردی گرفتار بیماری می شود، ارتباطش با خداوند متعال بیشتر می شود و این راستا میتوان با فراهم نمودن مکان های عبادی و توجه به معنویات در مراکز درمانی این امر را تقویت کرد و پرستاران هم در این حوزه می توانند نقش موثری را ایفا نمایند.
عین اللهی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه علوم پزشکی بیشترین موفقیت را در بین سایر رشته ها به دست آورد و به درجات بالای علمی دست یافت و حضور بیماران بین المللی از کشورهای دیگر نشان دهنده موفقیت کشورمان در حوزه پزشکی است اظهار نمود: این در شرایطی است که قبل از انقلاب اسلامی، برای پیش پا افتاده ترین درمانها و عمل های جراحی نیازمند سایر کشورها بودیم و پزشکان خارجی با کم ترین کیفیت در مناطق مختلف کشورمان حضور داشتند.
وی با اشاره به اینکه در دوران همه گیری ویروس کرونا، در خیلی از کشورها که درحوزه پزشکی و پرستاری الگوی سایر کشورها هستند، بیماران بر روی زمین ماندند و خدمات مناسبی را دریافت نکردند، خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که در این زمان با همت جامعه پزشکی و بخصوص پرستاران کشورمان هیچ بیماری روی زمین نماند و بطور حتم خدمات این قشر در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه باید برای بعد از پاندمی کرونا هم آمادگی های لازم را فراهم نمود تا با استفاده از تجربیات این دوران بتوانیم، تمامی حوزه های مرتبط را ارتقاء دادخاطر نشان کرد: در حوزه ثبت اطلاعات و مستند سازی، جامعه پرستاری با مشکلات گوناگونی روبروست که این امر را میتوان با همکاری فناوری اطلاعات مرتفع کرد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با عنایت به زیر ساخت های مناسبی که در این عرصه دارد می تواند پیشگام باشد.
عین اللهی، با تکیه بر توسعه مراکز تحقیقاتی وپژوهشی در حوزه پرستاری اظهار نمود: زیر بنای هر کار و اقدامی پژوهش است و انتظار می رود که مراکز تحقیقاتی در حوزه پرستاری گسترش یابد تا بتوانند در عرضه نظرات و رفع مشکلات حوزه سلامت بیشتر از پیش موفق عمل کنند.
به گزارش وبدا، وی با اشاره به اینکه در دوران همه گیری ویروس کرونا ۲۰۵ نفر از مدافعان سلامت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که نیمی از شهدای مدافع سلامت از جامعه پرستاری است تصریح کرد: تمام توان و تلاش خویش را برای ارتقاء جامعه پرستاری انجام خواهیم داد و ان شاء الله این مورد را در عمل خواهید دید.



5.0 / <5
856
1400/09/19
21:38:48
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمارستان , بیماری
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
آزمایشگاه رادین