آمادگی هلال احمر برای افزایش مراکز واکسیناسیون و بیمارستان صحرایی

آمادگی هلال احمر برای افزایش مراکز واکسیناسیون و بیمارستان صحرایی

رییس جمعیت هلال احمر با تاکید براینکه در صورت گسترش سویش اومیکرون بیماری کووید19، هلال احمر آمادگی افزایش مراکز تزریق واکسن و در صورت لزوم راه اندازی بیمارستان های صحرایی را دارد، اظهار داشت: در پیک قبلی همه گیری با 325 مرکز واکسیناسیون و 8 بیمارستان سریع الاستقرار به کمک هموطنان آمدیم.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از خبرگزاری ایرنا از جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند توضیح داد: حالا در هر روز به طور متوسط ۳ هزار داوطلب هلال احمر با مراکز واکسیناسیون همکاری می کنند. از مجموع ۱۴۵ مرکز فعال تزریق واکسن تا امروز، ۱۲۴ مرکز با مشارکت هلال احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور مدیریت می شود و ۲۱ مرکز نیز بصورت مستقل توسط هلال احمر راه اندازی و تنها با بهره گیری از داوطلبان این جمعیت، خدمت رسانی می کنند.
وی اضافه کرد: در روزهای اوج گیری بیماری در نیمه تابستان گذشته و افزایش تعداد و حجم محموله های سینوفارم که توسط هلال احمر به کشور وارد شد؛ با کاهش همه گیری کرونا و افزایش مراکز واکسیناسیون، تعداد مراکز تزریق از اوایل مرداد تا اوایل آبان ماه ۳۲۵ مرکز بود که شامل ۲۹۷ مورد همکاری مشترک و ۲۸ مرکز مستقل هلال احمر می شد و در این حدود ۱۰۰ روز، بطور متوسط روزانه بیش از ۷ هزار امدادگر داوطلب، مشغول خدمت رسانی در این مراکز بودند.
دکتر کولیوند اظهار داشت: جمعیت هلال احمر پشتیبان و همکار وزارت بهداشت و درمان است. بنابرین تنها در صورتی به خدمات بهداشت و درمان اضطراری اقدام می کند که از طرف آن وزارتخانه و یا دانشگاه های علوم پزشکی به خدمات جمعیت هلال احمر اعلام نیاز شود. راه اندازی مراکز واکسیناسیون و ۸ بیمارستان سریع الاستقرار (صحرایی) هم بر طبق اعلام نیازهایی بود که به هلال احمر ارسال شد و ما بارها اعلام کردیم که آمادگی همکاری تا چندبرابر میزان موجود را به لحاظ استعداد نیروی انسانی و تجهیزات داریم.
رئیس جمعیت هلال احمر از همکاری سازمان جوانان هلال احمر تشکر کرد و اظهار داشت: اغلب واکسیناتورهای داوطلب هلال احمر از اعضای کانون های دانشجویی هلال احمر و فعال در سازمان جوانان این جمعیت هستند.

5.0 / <5
863
1400/10/01
11:43:28
تگهای خبر: آموزش , امداد , بهداشت , بیمارستان
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
آزمایشگاه رادین