رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد:

تقویت بودجه جمعیت هلال احمر با کمک دولت و نمایندگان مجلس

تقویت بودجه جمعیت هلال احمر با کمک دولت و نمایندگان مجلس

رییس جمعیت هلال احمر کوشش برای تحقق چهار محور برنامه های کاری خود، اصلاح ساختار هلال احمر به سمت عملیاتی شدن، تقویت بودجه جمعیت با کمک دولت و نمایندگان مجلس را بعنوان رئوس کارهای هلال احمر در دوره مدیریت جدید برشمرد.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از خبرگزاری ایرنا ازجمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند در سومین نشست از پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت که بامداد امروز با حضور اعضای مجمع عمومی این جمعیت از سراسر کشور برگزار شد، با تقدیر از نماینده ولی فقیه، اعضای شورای عالی، اعضای مجمع عمومی جمعیت برای حضور در این جلسه، همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هلال احمر و همین طور نگاه ویژه رییس جمهوری به اهمیت جایگاه شورای عالی در هلال احمر اظهار داشت: برای نخستین بار در ابلاغ ریاست هلال احمر از طرف رییس جمهوری، نگاه ویژه ای به این شورا و توسعه هلال احمر وجود داشته است.
همدلی و هم افزایی با اعضای مجمع؛ اولویت مدیران هلال احمر
کولیوند خواهان توجه مدیران عامل استانی و همین طور روسای شعب به نظرات کارشناسی اعضای مجمع هلال احمر شد و اشاره کرد: همکاری، همدلی و هم افزایی جمعی با تک تک اعضای مجمع هلال احمر باید در اولویت کاری مدیران باشد.

وی با تاکید بر این که برای اعتلای جایگاه هلال احمر از تمام ظرفیت ها و منابع قدرت استفاده خواهد کرد، اضافه کرد: نماینده ولی فقیه در جمعیت، اعضای شورای عالی، اعضای مجمع عمومی هلال، جوانان، داوطلبان، خیرین و هر کسی که دلسوزانه برای خدمت به مردم با هلال احمر همکاری دارد، منبع قدرت محسوب شده و ما از این منابع برای تحقق اهداف هلال احمر و اهداف عالی نظام استفاده خواهیم کرد.
چهار محور در راس برنامه های کاری و مورد توجه هلال احمر
رییس جمعیت هلال احمر به چهار محور برنامه و فعالیت خود در این جمعیت و تشکیل کمیته های اندیشه ورز برای تحقق محورها اشاره نمود و اظهار داشت: امدادونجات بعنوان پیشانی فعالیت هلال احمر، تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با بهره گیری از ظرفیت جوانان و داوطلبان ساعی و امیدوار به آینده، توجه به محورهای اقتصادی که مشکلات عدیده ای دراین زمینه گریبانگیر هلال احمر است و همین طور توجه ویژه به مباحث بین الملل که هلال احمر می تواند برای خدمت به مردم در این عرصه نقش آفرینی موثری داشته باشد، مهم ترین محورهای فعالیت هلال احمر در دوره مدیریتی جدید است و در امتداد تحقق این محورها از نظرات و ایده های کارشناسانه اعضای مجمع و شورای عالی هلال احمر استقبال می نماییم.

کولیوند در ادامه سخنان خود، دبیرکل جدید هلال احمر را فردی داوطلب و هلال احمری معرفی نمود و اظهار داشت: با وجود یعقوب سلیمانی، فعالیت ها و خدمات داوطلبانه، انقلابی، عدالت محور و مردمی در هلال احمر تسهیل شده و پاکدستی، پاکدامنی، کار سالم و فسادستیزی بیشتر، در راس فعالیت ها قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هلال احمر در موضوع تولید ثروت و ارتقاء خدمات، برنامه داشته و برای ارتقاء فعالیت در زمینه های اجتماعی نیز با تشکیل تیم های تخصصی، تلاش بیشتری خواهد داشت.
حرکت در راه استقلال بیشتر و وابستگی کمتر به بودجه عمومی
رییس جمعیت هلال احمر با تاکید بر این که در ۲ سال آینده باید به سمت استقلال مالی بیشتر پیش برویم و نیاز هلال احمر را به بودجه عمومی کاهش دهیم، اضافه کرد: برای عملیاتی کردن کارهای هلال احمر نیز تلاش نموده و با تقویت بدنه کارشناسی جمعیت و عملیاتی کردن نیروهای ستادی، توان هلال احمر را برای مقابله با حوادث و بحران ها افزایش می دهیم.
برنامه ویژه هلال احمر در زمینه آموزش های تخصصی و عمومی جامعه
کولیوند اظهار داشت: ارتقاء کیفی برنامه های هلال احمر در حوزه ارائه آموزش های همگانی با هدف افزایش تاب آوری جامعه در مقابل حوادث و همین طور آموزش های تخصصی برای توانمندتر کردن امدادگران و نجاتگران در حوادث و بحران ها، مورد توجه ویژه و از اولویت های مدیریت هلال احمر در دوره ی جدید است.
ارتقاء سطح تعاملات برون سازمانی با هدف افزایش کیفی خدمات به مردم
وی ارتقاء سطح روابط و تعامل گسترده با دولت و تمام نهادها و ارگان ها به خصوص نیروهای نظامی را در امتداد خدمت رسانی به مردم حادثه دیده بسیار با اهمیت عنوان نمود و اضافه کرد: در سیل اخیر در کوتاه ترین زمان ممکن، با هماهنگی نیروهای نظامی، چهار هواپیما، اقلام امدادی و زیستی مورد نیاز را به مناطق سیل زده رساندند.

کولیوند، توجه ویژه به مباحث رفاهی و معیشتی کارکنان هلال احمر را از دیگر برنامه های مهم کاری در جمعیت عنوان نمود و اضافه کرد: دراین زمینه تلاش ها و ساماندهی خوبی انجام شده که امیدوار هستم با کمک اعضای مجمع عمومی به نتیجه مطلوبی برسیم.
هلال احمر؛ نقش اول خدمت رسانی در حوادث و بحران ها
رییس جمعیت هلال احمر با تاکید بر این که این جمعیت نقش اول را در حوادث و بحران ها، خواهد داشت، اظهار نمود: هلال احمر در صدر ارگان های امدادرسان به مردم بوده و و برای تقویت این جایگاه تلاش ویژه ای خواهیم داشت. در مباحث مربوط به امور بین الملل نیز هلال احمر می تواند با کم اثر کردن تحریم ها، کار بزرگی در برای کمک به مردم انجام دهد.
ساختار هلال احمر عملیاتی می شود
کولیوند افزود: اصلاح ساختار جمعیت با هدف چابک سازی و عملیاتی کردن این ساختار، بودجه ریزی عملیاتی در جمعیت، اصلاح ساختار شرکت های زیرمجموعه هلال احمر در امتداد سوددهی و مولد بودن این شرکتها و پیش گیری از هدررفت منابع هلال، تصویب بودجه ۱۴۰۱ با حضور اعضای مجمع در هفته هلال و همین طور دیدار امدادگران و جوانان هلال احمر با بزرگان نظام و روسای قوای مقننه و مجریه در هفته هلال از برنامه های مورد توجه خواهد بود.

وی اشاره کرد: با کمک مسئولان دولتی، لایحه بودجه امسال هلال احمر تصویب شده و امیدواریم با کمک و همکاری نمایندگان مجلس، این بودجه تقویت و مشکلات عدیده هلال احمر دراین زمینه حل شود.
با وجود هلال احمر باری از مردم بر زمین نخواهد ماند
رییس جمعیت هلال احمر در آخر اشاره کرد: هرجا باری از مردم روی زمین افتاده باشد جمعیت هلال احمر آنرا برمی دارد. هلال احمر تحت امر ولایت فقیه و لوای دولت مردمی، برای کاهش درد مردم تلاش می کند و در مباحث بین المللی همچون وزارت کشور، در مباحث سلامت و توانبخشی همچون وزارت بهداشت و در دیگر زمینه ها همچون سایر وزارتخانه ها و نهادها تلاش می کند تا به جایگاه مورد انتظار و مسئولیت اجتماعی و اصلی خود برسد.

5.0 / <5
829
1400/10/23
11:38:50
تگهای خبر: آموزش , امداد , بهداشت , خدمات
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
آزمایشگاه رادین