رئیس سازمان امداد ونجات هلال احمر خبر داد:

نجات 1100 مصدوم حوادث ترافیكی برون شهری در كشور طی چهار ماه گذشته

نجات 1100 مصدوم حوادث ترافیكی برون شهری در كشور طی چهار ماه گذشته

آزمایشگاه رادین: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات فنی 1100 مصدوم در حوادث ترافیكی برون شهری از طرف امدادگران و نجاتگران هلال احمر از ابتدای سال جاری تا اختتام روز 28 تیر 98 در سراسر كشور آگاهی داد.


مهدی ولی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان این مطلب اضافه کرد: از شروع فروردین تا ۲۸ تیر ۱۳۹۹، در محورهای برون شهری کشور، ۹۱۱ عملیات نجات فنی توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر انجام شد که طی این تعداد عملیات امداد و نجات 1100 مصدوم محبوس در خودرو نجات یافتند که از نظر تعداد عملیات نجات فنی نسبت به زمان مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۵۷ درصدی بوده ایم.
وی افزود: بیشترین ماموریت امداد و نجات در ایام گذشته به ترتیب در استان های مازندران با ۹۳۹ مورد (۱۰ درصد از کل ماموریت های امداد و نجات)، اصفهان با ۷۳۳ مورد ( ۸ درصد از کل ماموریت های امداد و نجات) و گلستان با ۶۱۸ مورد (۷ درصد از کل ماموریت های امداد و نجات) بوده است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به کاهش ۴۷ درصدی ماموریت های امداد و نجات نسبت به زمان مشابه سال ۱۳۹۸، اظهار داشت: از شروع فروردین تا ۲۸ تیرماه سال جاری در سطح کشور باتوجه به رخداد حوادث مختلف ۹ هزار و ۱۶۰ مورد ماموریت امداد و نجات توسط نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شده است که نسبت به زمان مشابه سال قبل با ۱۷ هزار و ۱۸۹ ماموریت، شاهد کاهش ۴۷ درصدی ماموریت های امداد و نجات هستیم.
ولی پور با تاکید بر سهم ۵۴ درصدی ماموریت های امداد و نجات ترافیکی در ایام گذشته از همه ماموریت های امدادی، اظهار داشت: از شروع سال جاری در محورهای برون شهری ۳۱ استان کشور چهار هزار و ۹۲۸ مورد ماموریت امداد و نجات در حوادث ترافیکی (جاده ای) انجام شده که منجر به اعزام ۳ هزار و ۲۰۱ مصدوم به مراکز درمانی و درمان سرپایی ۹۴۱ مصدوم در محل حادثه شده که از جهت تعداد ماموریت امداد و نجات نسبت به زمان مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۳۵.۵ درصدی ماموریت های امداد و نجات ترافیکی (جاده ای) در محور های برون شهری هستیم.
به گفته وی، بیشترین ماموریت امداد و نجات ترافیکی به ترتیب در استان های گلستان با ۴۷۴ مورد ( ۹.۶ درصد از کل ماموریت های ترافیکی)، مازندران با ۴۲۴ مورد ( ۸.۶ درصد از کل ماموریت های ترافیکی) و اصفهان با ۳۳۵ مورد ( ۶.۷ درصد از کل ماموریت های ترافیکی) انجام شده است.
ولی پور اشاره کرد: بیشترین عملیات نجات فنی در سوانح ترافیکی به ترتیب در استان های کرمان با ۹۱ مورد ( ۱۳درصد از کل ماموریت های ترافیکی)، قزوین با ۵۱ مورد ( ۷ درصد از کل ماموریت های ترافیکی) و فارس با ۵۰ مورد (۷ درصد از کل ماموریت های ترافیکی) انجام شده است.
وی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.
ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای لطمه دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور همچون وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.
سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور بعنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به لطمه دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا نماید.




منبع:

5.0 / <5
1886
1399/05/02
17:10:13
تگهای خبر: آموزش , امداد , خدمات , درمان
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
آزمایشگاه رادین