رئیس سازمان غذا و دارو:

تولید مواد اولیه دارو مزالازین، نقش مهمی در پیشگیری از خروج ارز دارد

تولید مواد اولیه دارو مزالازین، نقش مهمی در پیشگیری از خروج ارز دارد

به گزارش آزمایشگاه رادین آذربایجان شرقی رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: تولید مواد اولیه ی داروی مزالازین، نقش مهمی در پیشگیری از خروج ارز کشور دارد و با تأمین آن، نگرانی در تأمین این دارو نخواهیم داشت.



دکتر بهرام دارایی روز پنجشنبه، ۱۹ اسفند ماه، در آیین رونمایی از ماده اولیه دارویی مزالازین شرکت دانش بنیان جولیان کیمیا صنعت در دانشگاه علوم پزشکی تبریر اظهار نمود: با توکل بر خدا و امید به محققان بنا داریم برای تولید مواد اولیه ی داروهای خاص و ویژه کمک نماییم تا به تولید برسند و ظرفیت تولیدات داخلی ما را بالا برند.

وی افزود: امیدواریم در پنج سال آینده با رسیدن به رکورد یک میلیارد دلار در صنایع دارویی کشور، جایگزین مناسبی برای نفت پیدا نماییم و بتوانیم با صادرات آنها، ظرفیت بزرگی در کشور ایجاد نماییم.

وی اضافه کرد: شرکتهای دانش بنیان در رسیدن به این هدف ما را یاری می کنند و در دولت سیزدهم و بخصوص وزارت بهداشت، برای تسهیل کسب و کار جوانان و شرکتهای دانش بنیان قدم های موثری برداشته می شود تا بتوان با کمک به آنها این راه را هموار کرد.

دارایی اشاره کرد: توان تولید ۹۷ درصد داروها را در کشور داریم و تلاش می نماییم تا مواد اولیه مورد نیاز را باکیفیت تر و در راه درست تأمین نماییم چونکه کیفیت تأثیر بالایی دارد.

وی اظهار داشت: در انتهای سال ۱۴۰۰ هفتمین واکسن کرونا تایید شده و رسما وارد سبد واکسیناسیون کشور می شود که حالا ظرفیت تولید ۵۰ میلیون دز واکسن را در کشور داریم.

وی خاطرنشان کرد: باوجود این که تحریم های بسیاری داشتیم، توانستیم مواد اولیه ی تولید واکسن کرونا و تجهیزات پیشرفته تحقیقات آنها را تولید نماییم.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: سالها بود که مشکلات عدیده ای در صنعت واکسن سازی داشتیم و کرونا تهدید بزرگی بود که به فرصت تبدیل شد تا آنها را رفع نماییم و به بزرگترین تولید کننده ی واکسن غرب آسیا تبدیل شویم.

وی در انتها تصریح کرد: واکسن برکت درحال پیمودن تأییدیه های نهایی سازمانی جهانی بهداشت است و بقیه ی واکسن ها هم به دنبال جهانی شدن هستند.

به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایسنا، در مراسمی با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو، استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از محصول استراتژیک و مهم ماده اولیه ی مزالازین در تبریز رونمایی گردید.











منبع:

5.0 / <5
862
1400/12/20
13:23:06
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , پزشك , پزشكی
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
آزمایشگاه رادین