جدیدترین آمار ورداُمتر از پاندمی كرونا؛

آمریکا رکورد تلفات جهانی کرونا را شکست

آمریکا رکورد تلفات جهانی کرونا را شکست

آزمایشگاه رادین: آمریکا با ثبت بیش از یک میلیون مرگ و میر کرونائی تاکنون، رکورد بالاترین آمار قربانیان کووید در جهان را شکست.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایسنا، برمبنای آمارهای رسمیِ همه گیری کرونا، مجموع آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تا حالا به ۴۸۱ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۳۹۲ نفر رسیده و تا حالا مرگ شش میلیون و ۱۴۶ هزار و ۲۷ نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده و ۴۱۵ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۹۹۳ نفر از مبتلایان نیز تا حالا بهبود یافته اند.
همچنین آمریکا با بیش از ۸۱.۶ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از ۴۳ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلاشدن قرار گرفته است.
آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل نیز از ۲۹.۸ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. برزیل در عین حال با بیش از ۶۵۸ هزار جان باخته بعد از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان شمرده می شود.
مجموع تلفات کرونا در آمریکا در آستانه یک میلیون نفرپس از آن هند با بیش از ۵۲۱ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونائی در این لیست جهانی است.
همچنین در اروپا، روسیه با گذشتن از آمار ۳۶۷ هزار قربانی، اکنون بالاترین آمار مرگ و میر کرونائی را در میان کشورهای این منطقه دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوت شدگان این بیماری است.
فرانسه همین طور با ثبت بیش از ۲۴.۹ میلیون مبتلا اکنون رکورددار مبتلاشدن در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونائی در جهان است.
جدول به روز شده پاندمی جهانی کرونابنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تا حالا داشته اند تا بامداد امروز (یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱) به ترتیب به شرح زیر است:
#نام کشورمجموع مبتلایانمجموع قربانیان۱ایالات متحده۸۱، ۶۱۶، ۹۳۶۱، ۰۰۳، ۴۲۵۲هند۴۳، ۰۱۹، ۴۵۳۵۲۱، ۰۳۴۳برزیل۲۹، ۸۳۲، ۱۷۹۶۵۸، ۸۱۲۴فرانسه۲۴، ۹۱۹، ۳۹۹۱۴۱، ۶۳۱۵انگلیس۲۰، ۶۹۱، ۱۲۳۱۶۴، ۴۵۴۶آلمان۲۰، ۱۷۰، ۱۳۰۱۲۸، ۷۵۷۷روسیه۱۷، ۷۳۹، ۴۶۲۳۶۷، ۰۱۳۸ترکیه۱۴، ۷۸۹، ۴۸۳۹۷، ۷۳۶۹ایتالیا۱۴، ۳۰۴، ۱۱۱۱۵۸، ۷۰۰۱۰کره جنوبی۱۱، ۸۱۵، ۸۴۱۱۴، ۸۹۹
کره جنوبی، نخستین کشور شرق آسیایی در فهرست ۱۰ کشور آلودهبر اساس آمار فوق کره جنوبی نیز نخستین کشور شرق آسیایی است که از شروع همه گیری تا حالا به لیست ۱۰ کشور نخست این جدول با بالاترین آمار مبتلایان پیوسته است.
بر اساس آمار فوق بعد از ایالات متحده، هند و برزیل تا حالا در فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه، ترکیه، ایتالیا، کره جنوبی، اسپانیا، آرژانتین، ویتنام، هلند، ایران، ژاپن، کلمبیا، اندونزی، لهستان، مکزیک، اوکراین، استرالیا، مالزی، رژیم صهیونیستی، جمهوری چک، بلژیک، آفریقای جنوبی، اتریش، فیلیپین، پرو، پرتغال، تایلند، شیلی، کانادا و سوئیس نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده است.
روند افزایش آمار مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ که تا حالا در ۲۲۵ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
در این لینک مشروح آمار گستردگی ویروس کرونا در جهان و جدول حاوی تمام جزییات آماری در همه کشورها و مناطق درگیر کرونا بروزرسانی می شود.




منبع:

5.0 / <5
707
1401/01/07
21:31:09
تگهای خبر: امداد , بیماری
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
آزمایشگاه رادین