جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی های كرونا در جهان

آمریکا با بیش از ۹۱ و نیم میلیون مبتلا در بالای جدول جهانی کرونا

آمریکا با بیش از ۹۱ و نیم میلیون مبتلا در بالای جدول جهانی کرونا

آزمایشگاه رادین: بنابر تازه ترین آمار رسمی همه گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تا حالا به 569 میلیون و 834 هزار و 452 نفر رسیده و مرگ شش میلیون و 391 هزار و 948 بیمار کووید نیز تأیید شده است.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایسنا، بر طبق تازه ترین داده ها در جدول جهانی پاندمی کرونا، آمریکا با بیش از ۹۱.۵ میلیون مبتلا و یک میلیون قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از ۴۳.۸ میلیون مبتلا، بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی جای گرفته است.
آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۳۳.۳ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
برزیل در عین حال با بیش از ۶۷۵ هزار جانباخته بعد از ایالات متحده، دومین کشور رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان شمرده می شود و بعد از آن هند با بیش از ۵۲۵ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونائی در این لیست جهانی است.
در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۳۳.۱ میلیون مبتلا، تا این لحظه رکورددار مبتلاشدن در میان کشورهای این منطقه و نیز چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونائی در جهان است. روسیه همین طور با گذشتن از آمار ۳۸۱ هزار قربانی، اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونائی را در میان کشورهای اروپایی دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوت شدگان این بیماری است.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تا حالا داشته اند تا بامداد امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
#نام کشورمجموع مبتلایانمجموع قربانیان۱ایالات متحده۹۱، ۵۲۹، ۸۶۲۱، ۰۴۹، ۶۸۳۲هند۴۳، ۸۰۰، ۲۵۱۵۲۵، ۷۸۵۳برزیل۳۳، ۳۹۸، ۰۴۰۶۷۵، ۹۲۹۴فرانسه۳۳، ۱۶۸، ۴۹۹۱۵۰، ۹۷۹۵آلمان۲۹، ۹۹۴، ۶۷۹۱۴۲، ۷۷۱۶انگلیس۲۳، ۰۷۵، ۳۶۰۱۸۱، ۵۸۰۷ایتالیا۲۰، ۲۹۹، ۰۱۳۱۷۰، ۲۱۳۸کره جنوبی۱۸، ۹۳۷، ۹۷۱۲۴، ۷۷۷۹روسیه۱۸، ۴۹۹، ۰۴۴۳۸۱، ۹۶۰۱۰ترکیه۱۵، ۲۹۷، ۵۳۹۹۹، ۰۸۸همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۴۲ مورد مبتلاشدن و ۱۴۱ هزار و ۵۳۲ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ هم اکنون در رتبه ۱۷ در میان کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.
روند افزایش آمار مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ که تا حالا در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
همچنین در این لینک مشروح آمار گستردگی ویروس کرونا در جهان و جدول حاوی تمام جزییات آماری در همه کشورها و مناطق درگیر کرونا بروزرسانی می شود.




منبع:

5.0 / <5
681
1401/04/29
12:39:21
تگهای خبر: امداد , بیماری
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
آزمایشگاه رادین