رییس كل سازمان نظام پزشكی:

هنوز هزینه درمان برای برخی کمرشکن است

هنوز هزینه درمان برای برخی کمرشکن است

به گزارش آزمایشگاه رادین، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به دستاوردها و پیشرفت های حوزه پزشکی کشور و با اشاره به اینکه دیگر نیازی به اعزام هیچ بیماری به خارج از کشور نداریم، اظهار داشت: اما پایاپای این رشد، مبحث تأمین هزینه های درمان برای مردم رشد نکرده است و دغدغه تأمین هزینه برای مثلاً یک عمل جراحی برای برخی کمرشکن است.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایسنا، دکتر محمد رئیس زاده در آیین رونمایی از طرح بیمه تکمیلی خادمان سلامت که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: در این شرایط کشور رسیدگی به امور معیشتی مردم در حوزه های مختلف از اولویت های ما است که مبحث درمان بخش بسیار مهمی از آن است. این یعنی مردم مطمئن باشند اگر بیمار شوند می توانند خدمات مناسب بدون دغدغه هزینه مالی دریافت نمایند.
وی اضافه کرد: جامعه پزشکی بخصوص بعد از انقلاب اسلامی به درجه ای رسیده که می تواند بهترین خدمات را به مردم عرضه نماید و دیگر نیازی به اعزام هیچ بیماری به خارج از کشور نداریم اما پایاپای این رشد، مبحث تأمین هزینه های درمان برای مردم رشد نکرده است و دغدغه تأمین هزینه برای مثلاً یک عمل جراحی برای برخی کمرشکن است.
او ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص این که بیمار جز رنج بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد، اضافه کرد: ما باید برای این هدف تلاش نماییم و این چاره بر عهده بیمه ها است.
وی اضافه کرد: جامعه پزشکی ۳۵۰ هزار عضو دارد که این افراد بیمه درمان، تکمیلی و مسئولیت دارند. در مطب و کنار این پزشکان تعداد زیادی پرسنل هستند که پا به پای پزشک عرضه خدمات می کنند و در مجموع ۹۰۰ هزار نفر در حوزه سلامت خدمت می کنند که این دوستان از بیمه تکمیلی محروم بودند اما با اصلاح قوانین این مشکل رفع شد. امیدواریم این امر فتح بابی برای سایر سطوح باشد تا با آرامش خاطر بیشتری به مردم ارائه ی خدمت کنند.
رییس کل سازمان نظام پزشکی، تصریح کرد: از انجمن های پزشکی استدعا دارم در باب اطلاع رسانی و تشویق پرسنل خود به ما کمک کنند. کسانی که شامل این بیمه می شوند عموما جوان هستند و جامعه سالمی هستند که این خبر خوبی برای ما و بیمه است که اطلاعات و سواد سلامت جامعه هدف این طرح بالا است.
در ادامه برنامه دکتر مسائلی_ مدیرعامل صندوق سلامت و رفاه سازمان نظام پزشکی، اظهار داشت: یکی از اهداف ما ارائه ی خدمت به خادمین سلامت یعنی عرضه کنندگان خدمات سلامت در کنار پزشکان است. این امر قبل از سال جاری در دستور کار بود که با همکاری بیمه مرکزی و بیمه البرز در حال حاضر این مهم رخ داد. این طرح برای کلینیک ها، داروخانه ها، تأمین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی خواهد بود که پیش از این جزو گروههای کمتر از ۵۰ نفر شمرده می شدند و مشمول بیمه تکمیلی نبودند.
او تصریح کرد: امکان زیر پوشش قرار گرفتن افراد در گروههای کمتر از ۵۰ نفر، در این طرح عنوان شد. این طرح با خدمات متنوع و با قیمت مناسب عرضه می شود. فرآیند کار بسیار ساده است. ابتدا ثبت نام افراد در سامانه نظام پزشکی و سپس ثبت نام کارکنان و افراد تحت تکفل و سپس پرداخت ماهانه آنلاین صورت می گیرد.
در ادامه این برنامه دکتر محمد بهزادپور_ ریاست کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در حوزه بیمه بازرگانی یکی از سیاست های جدی این دولت که بعنوان سند تحول به آن تاکید دارد، یافتن راهکاری برای مردمی شدن بیمه و توسعه آن در سطح جامعه است. ما باید ببینیم مشکل مردم کجاست و کجا میتوان کمک جدی به آنها کرد. در حوزه درمان، بیمه بازرگانی با بخش سلامت همکاری دارد تا خدمات پزشکی عرضه نماید و این مورد سال جاری جزو اولویت های صنعت بیمه است تا با همکاری بخش های مختلف، مسائلی که برای جامعه عمومیت دارد رفع شود
وی اضافه کرد: اتفاق خوب امروز سابقه طولانی در گذشته دارد. قبلا برای کارگاه های کوچک نمی توانستیم قرارداد بیمه ای منعقد نماییم که این محدودیت هم به فلسفه اقدامات بیمه ای بازمی گشت. اتفاق خوب اصلاح این آئین نامه بود که قبلا اجازه داده نمی شد در تعداد کم قرارداد بسته شود، از طرفی جمع کردن گروهی افراد برای عقد قرارداد بیمه ای ممنوعیت داشت که این موضوعات اصلاح گردید و با پیشگامی بیمه البرز، این طرح خوب بیمه تکمیلی خادمان سلامت در حوزه سلامت اجرایی شد. امیدوارم این اتفاق گامی باشد که این طرح در سایر رشته ها هم اجرایی شود. با این طرح حدود ۵۰۰ هزار نفر از جامعه خادمان سلامت به همراه خانواده آنها زیر پوشش بیمه تکمیلی می روند که این تدبیر بسیار خوبی است.
بهزادپور، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های جدی ما همکاری با حوزه سلامت است تا مشکلاتی که امکان دارد در آینده به وجود آید، برطرف شود.
او تصریح کرد: یکی از پروژه های مهم سال جاری برای ما تکمیل نسخه الکترونیک در حوزه بیمه تکمیلی است. طبیعتا پیش از این خدمات جامعی در حوزه الکترونیک از جانب بیمه های تکمیلی به مردم عرضه نمی شد که به شکل جدی در صدد حل آن هستیم. ان شاءالله با تاخیر یک یا دو ماهه این امر هم به نتیجه می رسد و حلقه مفقوده این بخش کامل می شود تا منشاء اتفاقات مهم باشد.
وی در انتها اظهار نمود: هم اکنون با عنایت به فشاری که بر عموم مردم از حیث هزینه های درمانی وجود دارد، راهی جز عرضه راهکار مشترک بین بیمه و وزارت بهداشت نداریم. ما باید طرحی عرضه دهیم تا تمام توان کنار هم قرار گیرد و مشکلات همچون افزایش هزینه در ارتباط با دارو، درمان و تجهیزات پزشکی مرتفع شود. تجربه امروز هم ماحصل یک همکاری مشترک است که امیدواریم توسعه یابد.




منبع:

1401/05/24
21:15:50
5.0 / 5
780
تگهای خبر: آرامش , بهداشت , بیماری , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
آزمایشگاه رادین