همه گیری کووید-۱۹ رو به انتها است؟

همه گیری کووید-۱۹ رو به انتها است؟

آزمایشگاه رادین: آزمایشگاه رادین همه گیری کووید-۱۹ رو به انتها است؟


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایسنا، رییس جمهور ایالات متحده، طی مصاحبه ای ارزیابی جسورانه ای از بحران کرونا ارائه کرد و به مردم اطمینان داد که همه گیری کووید-۱۹ به انتها رسیده است.
وی مدعی شد: ما همچنان با بیماری کووید-۱۹ درگیر هستیم و لازم است اقداماتی در رابطه با این بیماری انجام دهیم. اما همه گیری اختتام یافته است. اگر توجه داشته باشید مشاهده می کنید که اشخاص دیگر از ماسک استفاده نمی کنند. بنظر می رسد که همه در وضعیت خوبی هستند. بدین سبب فکر می کنم وضعیت درحال تغییر است.
اظهارات بایدن تنها چند روز بعد از آن عنوان شد که تدروس آدهانوم نیز ارزیابی خوش بینانه ای درباره ی اختتام همه گیری ارائه کرد و اظهار داشت: ما هنوز در این موقعیت قرار نگرفته ایم، اما اختتام همه گیری کووید-۱۹ قابل رویت است.
آمار مرگ و میرهای در رابطه با کووید-۱۹ در سراسر جهان درحال کاهش است. سازمان جهانی بهداشت در هفته منتهی به پنج سپتامبر ۱۱ هزار و ۱۱۸ مورد مرگ ناشی از این بیماری را ثبت نمود که پایین ترین میزان مرگ و میر هفتگی از اواسط مارس ۲۰۲۰ است.
هرچند این خوش بینی ممکنست با آنچه در سایر نقاط جهان شاهد می باشیم مغایرت داشته باشد.
"ایو کوپیترز" (Yves Coppieters)، اپیدمیولوژیستی از دانشگاه بروکسل اظهار داشت: ارائه اظهاراتی در مورد اختتام همه گیری در اروپا درحالیکه چندین کشور مجدد برنامه واکسیناسیون پاییزی را در نظر گرفته اند، میتواند گیج کننده باشد.
همین طور آژانس دارویی اتحادیه اروپا در گزارش تازه ای اعلام نمود: موارد جدید مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ و آمار مرگ و میر ناشی از آن سیر نزولی پیدا کرده اما همه گیری بیماری همچنان ادامه دارد و لازم است تا قبل از شروع فصل زمستان توزیع و تزریق دُز یادآور واکسن صورت گیرد.
در فرانسه تا اعلام غلبه بر همه گیری کووید-۱۹ فاصله بسیاری وجود دارد، چونکه سازمان بهداشت عمومی این کشور نسبت به افزایش موارد مبتلاشدن از شروع سپتامبر هشدار داده است.
چین نیز به نظر نمی رسد در روند مقابله با کووید-۱۹، آماده اعلام مهار بیماری باشد. در بیش از ۳۰ شهر چین همچنان قرنطینه و محدودیتهای کرونائی به شکل جزئی یا کلی برقرار است.
یکی از متخصصان اپیدمیولوژی از دانشگاه مونپلیه در فرانسه اظهار داشت: تنها راه برای تشخیص این که آیا ما به انتها همه گیری رسیده ایم این است که به اشباع بیمارستانی دقت نماییم. به سبب واکسیناسیون گسترده، به کار گیری روش های درمانی و مراقبتی موثر و بروز سویه هایی همچون اُمیکرون که کمتر به وخیم شدن وضعیت بیمار منجر میشود، تاثیر بیماری کووید-۱۹ بر نظام ملی سلامت نسبت به یک سال قبل کمتر است.
به گزارش فرانس ۲۴، اعلام اختتام همه گیری به این معنا نیست که کووید-۱۹ ریشه کن شده است، خصوصاً در مناطق و کشورهای فقیر که روند واکسیناسیون به کندی پیشرفت می کند. بنا بر این است که اپیدمیولوژیست ها معتقد نیستند که اختتام همه گیری به زودی اعلام گردد.




منبع:

5.0 / <5
394
1401/06/30
21:45:33
تگهای خبر: بهداشت , بیمارستان , بیماری , دارو
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
آزمایشگاه رادین