موج جدید کرونا در کشور و لزوم رعایت مراقبت های بهداشتی و پیشگیرانه

موج جدید کرونا در کشور و لزوم رعایت مراقبت های بهداشتی و پیشگیرانه

آزمایشگاه رادین: به گزارش آزمایشگاه رادین، متخصص بیماری های داخلی بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر (عج) فراجا ضمن اشاره به شناسایی مواردی از ابتلای افراد به زیرسویه های جدید امیکرون و ورود موج جدید کرونا به کشور، بر ضرورت رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه تاکید نمود.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایسنا، سرهنگ دکتر حمید جلیلوند عنوان کرد: علیرغم این که طی ماه های گذشته، موج کرونا در ایران و سایر کشورهای جهان روبه افول بود اما مدتی است که شاهد روند افزایشی موارد مبتلا شدن به کرونا با زیرسویه های جدید امیکرون در کشورهای جهان هستیم.
ایشان در ادامه به شناسایی مواردی از مبتلا شدن به زیرسویه های جدید امیکرون در کشور اشاره نمود و اضافه کرد: با عنایت به سرایت پذیری و ایمنی گریزی بالای زیرسویه های جدید امیکرون این پیشبینی مطرح خواهد بود که احیانا از هفته های آینده شاهد روند افزایشی موارد مبتلا شدن و آغاز موج هشتم کرونا در کشور باشیم.
این پزشک متخصص بیماری های داخلی، علایم گوارشی مثل تهوع، استفراغ و دل درد را از علایم زیرسویه های جدید امیکرون برشمرد و تصریح کرد: افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای بیشتر در معرض مبتلا شدن قرار دارند.
وی در پاسخ به این سؤال که واکسن های موجود تا چه میزان می توانند در مقابل زیرسویه های جدید امیکرون ایمنی زایی داشته باشند، اظهار نمود: واکسیناسیون در هر صورتی ایمنی 100 در صد در مقابل این سویه و سویه های قبلی ایجاد نمی کند و نکته مورد توجه در مورد واکسیناسیون کرونا، تخفیف و کاهش عوارض بیماری است که به کاهش مرگ و میر هم منجر خواهد شد.
جلیلوند ضمن اشاره به گذشت بیشتر از 6 ماه از واکسیناسیون های مرحله اول و دوم کرونا در کشور که با بیشترین استقبال مواجه گردید، اظهار داشت: واکسیناسیون دوز یادآور بخصوص افراد صدمه پذیر برای افزایش ایمنی جمعی، امری ضروری می باشد.
بنابر اعلام سایت پلیس، وی تصریح کرد: در شرایطی که با موج جدید کرونا در کشور مواجه هستیم، بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه بخصوص ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری تاکید داریم تا بتوانیم موج این سویه جدید را به سلامت پشت سر بگذاریم.




منبع:

5.0 / <5
682
1401/10/14
14:21:29
تگهای خبر: بهداشت , بیمارستان , بیماری , پزشك
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
آزمایشگاه رادین