کارهای روزمره برای کاهش استرس

کارهای روزمره برای کاهش استرس

آزمایشگاه رادین: آزمایشگاه رادین: انجام کارهایی که برایتان خوشایند و لذت بخش است می تواند روشی طبیعی برای کاهش استرس و یافتن شادی باشد و در عین حال، این فعالیت ها می توانند جزء کارهای روزمره و عادی زندگی ما باشند.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی انجمن قلب آمریکا"، حتی هنگامی که بی حوصله هستید هم کارهای ساده ای مانند پیاده روی، معاشرت با یک دوست یا خواندن یک کتاب خوب می تواند برای شما لذت بخش و آرامش دهنده باشد.
زمانی که استرس، احساسات بدی را در شما ایجاد می کند، حتی سفارش می شود که به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه وقت خودرا به کارهایی اختصاص دهید که موجب شود احساس خوبی داشته باشید.
برخی از این کارهای مفید برای کنترل استرس روزمره عبارتند از:
- به کارهای هنری مانند طراحی کردن، رنگ آمیزی و نقاشی کردن و یا درست کردن کاردستی بپردازید.
- برای تمرکز روی خاطرات خوب به آلبوم های عکس نگاه کنید یا دفتر خاطرات خودرا مرور کنید.
- کتاب، داستان کوتاه یا مجله بخوانید.
- با یک دوست قرار ملاقات بگذارید و با یکدیگر قهوه بنوشید یا غذا بخورید.
- ورزش مورد علاقه خود مانند گلف، تنیس یا بسکتبال بازی کنید.
- به سرگرمی هایی مانند خیاطی، بافندگی یا ساخت جواهرات مشغول شوید.
- با کودکان یا حیوانات خانگی بازی کنید و اهتمام کنید وقت خودرا در فضای خارج از خانه با آنها بگذرانید.
- به موسیقی گوش دهید یا یک نمایش الهام بخش را تماشا کنید.
- در طبیعت قدم بزنید.
- مراقبه یا تمرینات یوگا انجام دهید.
- وقت خودرا به باغبانی و نگهداری از گیاهان بگذرانید یا به بازسازی و تزیین خانه خود بپردازید.
- برای پاک کردن افکار منفی از ذهن خود و رهایی از مشغله های فکری در فضای باز بدوید یا دوچرخه سواری کنید.
در نهایت به یاد داشته باشید مهم ترین نکته این است که بتوانید شیوه موثر خودرا برای کنترل استرس پیدا کنید و بمحض ورود به موقعیت های استرس زا آنرا به کار گیرید.




منبع:

5.0 / <5
659
1401/11/23
14:21:34
تگهای خبر: آرامش , استرس , هنر
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
آزمایشگاه رادین