معاون وزارت بهداشت:

طرح نفس به خوبی در حال اجرا می باشد

طرح نفس به خوبی در حال اجرا می باشد

به گزارش آزمایشگاه رادین، فارس معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طرح نَفَس به خوبی اجرایی شده است، اظهار داشت: انتظار داریم که تمام ادارات با این طرح که از سقط های عامدانه جلوگیری می کند، همکاری کنند.


حسین فرشیدی سه شنبه ۳۰ خرداد در آیین اختتامیه رویداد جایزه استانی جوانی جمعیت در شیراز بیان نمود: مساله پیری جمعیت یک بحث بسیار جدی است که همه دنیا با آن مواجهند اما در کشور ما این سرعت قدری افزوده شده است.
او ضمن اشاره به روند اجرای قوانین در رابطه با جوانی جمعیت در کشور، افزود: قانونگذار در بحث جوانی جمعیت کم نگذاشته و این وظیفه دستگاه ها و ادارات مختلف بعنوان مجریان است که این قوانین را عملیاتی کنند تا منویات رهبر معظم انقلاب در این عرصه به سمت تحقق پیش رود.
معاون وزیر بهداشت اظهار نمود: در بحث جوانی جمعیت مجموعه های مختلفی درگیر هستند اما وزارت بهداشت بیشترین درگیری را دارد و دانشگاه های علوم پزشکی بسیار می توانند در این برنامه ها نقش پررنگی داشته باشند همانگونه که در ستاد جوانی جمعیت نقش محوری ایفا می کنند.
فرشیدی اظهار داشت: آن چه که ما در اجرای قوانین جوانی جمعیت در استان فارس می بینیم اینست که اقدامات خوبی در این حوزه با درایت و حمایت استاندار و سایر مجموعه ها انجام شده است.
او اضافه کرد: سه برنامه در سال ۱۴۰۲ در وزارت بهداشت محور قرار گرفته همچون جوانی جمعیت که بعنوان یکی از برنامه های اصلی این وزارت خانه است و سپس سلامت خانواده در نظام ارجاع که این برنامه ها تمام برنامه های وزارت بهداشت را تحت الشعاع قرار می دهد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: اما در بحث جوانی جمعیت ما ازدواج را مقدم می دانیم و معتقدیم که نقش ازدواج بخصوص ازدواج دانشجویی باید جدی گرفته شود.
فرشیدی با تکیه بر ضرورت حل و فصل مباحث اقتصادی ازدواج ها اظهار داشت: البته در حوزه ازدواج و فرزندآوری فقط بحث اقتصادی مطرح نیست و سایر مسائل هم نقش دارد و هم اکنون بحث فرهنگی مقدم بر بحث اقتصادی در زمینه ازدواج و فرزندآوری است.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همینطور اظهار داشت: در بحث کاهش سقط جنین عمدی هم اینک طرح نَفَس به خوبی در کشور حال اجرا است و انتظار داریم که تمام ادارات با این طرح که از سقط های عامدانه جلوگیری می کند، همکاری کنند.
فرشیدی اضافه کرد: افزایش خدمات در قسمت ناباروری با تجهیز مراکز ناباروری و قرار گرفتن سه میلیون زوجی نابارور کشور در برنامه های شناسایی و درمان دانشگاه ها ز جمله برنامه های این وزارت خانه در زمینه جوانی جمعیت است.
معاون وزارت بهداشت اظهار داشت: این برنامه ها می تواند از سطح بهورزان شروع شود و از دانشگاه های علوم پزشکی انتظار داریم که تقویت و تشویق بهورزان در حوزه جمعیت را جدی تر بگیرند.




منبع:

5.0 / <5
450
1402/03/31
09:37:56
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , پزشك , پزشكی
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
آزمایشگاه رادین