ویزیت ۱۰۵۰ مجروح در بیمارستان صحرایی هلال احمر در بیروت

ویزیت ۱۰۵۰ مجروح در بیمارستان صحرایی هلال احمر در بیروت

به گزارش آزمایشگاه رادین مدیر بیمارستان صحرایی جمعیت هلال احمر ایران در بیروت از ویزیت مجانی و بشردوستانه هزار و پنجاه مجروح انفجار هولناك اخیر در بندر این شهر از جانب پزشكان داوطلب ایرانی در این بیمارستان اطلاع داد.


محمد باقر محمدی که به بیروت اعزام شده، روز پنجشنبه در گفت وگویی تلفنی با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان این مطلب اضافه کرد: از روز شنبه ۱۸ مرداد ۹۹ که این بیمارستان به صورت رسمی فعالیت خویش را برای عرضه خدمات متنوع درمانی به مجروحان انفجار اخیر، در منطقه ضاحیه در جنوب شهر بیروت پایتخت لبنان آغاز کرد، تا آخر روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۹ بیشتر از هزار و پنجاه نفر برای دریافت خدمات درمانی همچون ویزیت پزشکان عمومی، ارتوپد، بیهوشی، جراح، اطفال، مغز و اعصاب، طب اورژانس و خدمات پرستاری همچون انجام و تعویض پانسمان و بانداژ، جراحی های کوچک، تزریقات، بخیه، خارج کردن اجسام خارجی از چشم، دست و پا، آتل بندی، تزریقات و پانسمان به این بیمارستان مراجعه نموده اند.
وی توضیح داد: از زمان راه اندازی و راه اندازی بیمارستان صحرایی سریع استقرار (RDH) جمعیت هلال احمر ایران در بیروت تا کنون پنج عمل جراحی فوریتی همچون جراحی پیوند عصب، خارج کردن تومور بیرونی، ارتوپدی، خارج کردن اجسام خارجی ناشی از انفجار و نظایر آن در این بیمارستان انجام شده است.
مدیر بیمارستان صحرایی جمعیت هلال احمر ایران در بیروت افزود: همینطور در مدت زمان مورد اشاره بالغ بر ۲۰۰ مورد پانسمان، بانداژ، آتل بندی دست و پا و شست و شوی زخم های مجروحان ناشی از انفجار هولناک بندر بیروت در این بیمارستان انجام شده است.
محمدی افزود: در زمان حاضر بیشترین رجوع کنندگان لبنانی به این بیمارستان صحرایی سریع استقرار (RDH) عموم مردم ناحیه ضاحیه در جنوب بیروت همچون مجروحان انفجار اخیر، زنان، کودکان و سالمندان هستند که برای ویزیت رایگان، دریافت دارو و خدمات متنوع درمانی بذای بیماری های مزمن هستند.
محمدی با اشاره به اینکه نیمی از بیمارستان های بیروت در حادثه اخیر به شدت صدمه دیده و توان خدمت رسانی ندارند، اظهار داشت: این خدمات رسانی بیمارستان صحرایی هلال احمر در بیروت در حالی انجام می شود که خیلی از این بیمارستان های این شهر به علت خسارت های وارده ناشی از انفجار درخواست کمک داده اند و بعضی از این بیمارستان ها هم مجبور شدند به خاطر ورود صدها نفر از مجروحان انفجار بیماران کرونایی خویش را از بخش اورژانس تخلیه کنند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: به رغم تمام مشکلات در این شهر بحران زده پزشکان داوطلب هلال احمر بخصوص تیم جراحی و متخصصان در حال انجام جراحی و عرضه خدمات به مصدومان هستند و کادر درمانی در تخصص های داخلی، مغز و اعصاب، ارتوپد و پزشک عمومی در این بیمارستان صحرایی به عرضه خدمات می پردازند.
جمعیت هلال احمر در اولین مرحله ارسال این محموله امدادی بشردوستانه، هزار و ۳۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۶۵ بسته غذایی یک ماهه، دودستگاه موتور برق ۵۰kw و ۲۰۰ عدد کیسه حمل جسد به وزن تقریبی ۱۵ تن به لبنان ارسال کرده است.
محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به دنبال درخواست دولت لبنان در خصوص احتیاج به کمک های انسان دوستانه دولت و هلال احمر ایران برای عرضه خدمات به صدمه دیدگان و مجروحان حادثه انفجار بندر بیروت به لبنان ارسال شده است.
به دنبال وقوع آتش سوزی گسترده در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت در روز سه شنبه ۱۴ مرداد، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی دو هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد که بر اثر آن، تابحال ۱۵۴ نفر کشته و بالغ بر پنج هزار نفر زخمی شده اند.
کشورهای مختلف جهان با ارسال پیام هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خویش را برای کمک به این کشور اعلام نمودند.
مروان عبود استاندار بیروت هم در گفتگو با شبکه مصری «صدی البلد» که در بعضی رسانه های منطقه بازتاب یافت، اظهار داشت: شمار قربانیان حادثه انفجار بندر بیروت تابحال به ۲۲۰ نفر افزایش یافته است.
پیش از این وزارت بهداشت لبنان، شمار کشته های انفجار بیروت را ۱۵۸ نفر و شمار زخمی را ۶ هزار نفر اعلام نموده بود.



منبع:

5.0 / <5
1851
1399/05/24
22:12:28
تگهای خبر: امداد , بهداشت , بیمارستان , بیماری
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
آزمایشگاه رادین