وزیر بهداشت:

دشمن موارد خلاف واقع در مورد شرایط زنان در ایران مطرح می کند

دشمن موارد خلاف واقع در مورد شرایط زنان در ایران مطرح می کند

آزمایشگاه رادین: به گزارش آزمایشگاه رادین، خراسان رضوی وزیر بهداشت اظهار داشت: در حالی که 60 درصد دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی خانم ها هستند، دشمن موارد خلاف واقعی مقابل زنان در جمهوری اسلامی ایران مطرح می کند.


بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاحیه رویداد فرهنگی مثبت آرمان که در مشهد مقدس برگزار گردید، با اشاره به اینکه جوانان رسالت سنگینی در پیشرفت های انقلاب و حفظ دستاوردهای جمهوری اسلامی دارند، اظهار داشت: شکرگزاری خداوند تنها لسانی نیست، بلکه باید عملیاتی و با کار و تلاش همراه باشد.
وی افزود: هر فردی با استعدادها و توانایی هایی که خدا به او عطا کرده است، باید شکرگزار خداوند باشد. امروز در جامعه با تبلیغات مسموم از طرف دشمنان روبرو می باشیم و موارد خلاف واقعی مقابل زنان در جمهوری اسلامی ایران مطرح می شود، در حالی که ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی خانم ها هستند.
وزیر بهداشت ضمن اشاره به لزوم وجود احساس مسئولیت در دانشجویان، تصریح کرد: همه باید در مقابل اتفاقاتی که در دنیا و کشور رخ می دهد، احساس مسئولیت داشته باشند و برای این کار نیاز به برنامه داریم. عضویت در گروههای فرهنگی و دانشجویی به تنهایی کافی نیست و باید با احساس مسئولیت، از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.
عین اللهی همین طور با اشاره به اینکه تمام تشکل های دانشجویی باید برنامه های هدفمند داشته باشند، اظهار داشت: دشمن شناسی، داشتن تحلیل صحیح از اقدامات دشمنان انقلاب و بصیرت افزایی از با اهمیت ترین مطالبی است که حتما باید در برنامه دانشجویان باشد. خودسازی و دیگرسازی، جانمایه فعالیت فرهنگی و دانشجویی است و نه فقط در خودسازی بلکه باید در دیگرسازی هم موثر باشیم و به دیگران کمک نماییم.
افزایش ۱۵۰ درصدی اعطای تسهیلات ازدواج به دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
همین طور علی اکبر محمدی، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت نیز در این مراسم ضمن اشاره به تسهیلات ویژه معاونت فرهنگی و دانشجویی و صندوق رفاه دانشجویی برای توسعه امور فرهنگی، عنوان کرد: امسال علاوه بر دو هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی، ۸ هزار نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها و خانواده های آنان، ۵ هزار نفر از دانشجویان دختر دانشکده های علوم پزشکی اقماری و غیروابسته به وزارت بهداشت و یک هزار و ۵۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه های علوم پزشکی، میهمان وزارت بهداشت در مشهد مقدس و بارگاه امام رئوف بوده و هستند.
وی ضمن اشاره به افزایش ۱۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج و ۱۰۰ درصدی فرزندآوری در راستای سیاست های جمعیتی، افزود: سال قبل و امسال، برای نخستین بار ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۱۷ نوع وام، به دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت گردید.
رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بیان کرد: برای نخستین بار ۱۵۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص یافت و امسال و سال قبل نیز ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهمنامه بانکی برای افزایش تخت های خوابگاهی امضا شده است.
محمدی اظهار داشت: ۹۷ درصد از درخواست های دانشجویان برای تسهیلات دانشجویی در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت موفق بوده و ۳ درصد دیگر نیز به علت سنوات ناکافی تحصیلی و عدم ارائه تضمین، موفق نبوده است.
وی تصریح کرد: تا سال قبل ۸۰۷ باب خوابگاه متاهلی در دانشگاه های علوم پزشکی وجود داشت که با شروع به کار ۸۱ باب خوابگاه متاهلی معادل ۱۰ درصد از کل خوابگاه متاهلی دانشگاه ها، به ظرفیت کشور اضافه گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اردوی آموزشی مثبت آرمان از ۲۷ تیرماه شروع شده است و تا اواخر شهریور ادامه می یابد. این اردو با هدف توانمندسازی فعالان فرهنگی دانشگاه ها برای گروههای مختلف دانشجویی همچون همتایاران سلامت، انجمن های علمی، مثبت مفدا، هیات و کانون های مذهبی، کانون ها و نشریات دانشجویی، دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می شود.
افزایش مهارت فردی، تقویت کار تیمی، آموزش حل مساله، افزایش خلاقیت، رشد تفکر نقادانه و ایجاد شبکه فعالان دانشجویی همچون اهداف کلی برگزاری رویداد مثبت آرمان است و از خصوصیات این رویداد می توان به آموزش های مجازی پیش از دوره، مصاحبه تلفنی، آموزش های مبتنی بر کارگروهی و حمایت ها و مشاوره ‍ های پس از اردو اشاره نمود.




منبع:

5.0 / <5
383
1402/04/28
20:13:08
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , پزشك , پزشكی
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
آزمایشگاه رادین