با این روش وزن خویش را کاهش دهید

با این روش وزن خویش را کاهش دهید

به گزارش آزمایشگاه رادین، بهداشت نیوز نوشت: به نظر می آید که کنترل وعده غذایی یا صرفاً خوردن کالری کمتر، رویکرد بهتری برای مدیریت وزن نسبت به رژیم های غذایی فستینگ یا رژیم روزه داری است.



نتایج تحقیقات نشان داده است که کمتر غذا خوردن و خوردن وعده های غذایی کوچکتر در روز بشدت بر کاهش وزن در مقایسه با رژیم غذایی فستینگ برای تعداد ساعات مشخصی در روز تأثیر می گذارد.

برخی از نتایج تحقیقات پیشین نشان داده اند که خوردن محدود زمانیکه بعنوان رژیم روزه داری هم شناخته می شود، می تواند ریتم شبانه روزی و متابولیسم انرژی را افزایش دهد، با این وجود، مطالعه فعلی نشان نداد که محدود کردن وعده های غذایی برای یک دوره زمانی خاص می تواند به کاهش وزن در طولانی مدت کمک نماید.

گروه تحقیقاتی، رابطه بین زمان نخستین تا آخرین وعده غذایی با تغییر وزن را بررسی کردند.

برای این مطالعه، ۵۵۰ بزرگسال چاق ثبت نام کردند که ۸۰ درصد آنان سفیدپوست بودند، اغلب شرکت کنندگان دارای مدرک دانشگاهی یا بالاتر بودند و دوره پیگیری ۶ سال بود.

آنان از یک برنامه تلفن همراه برای گزارش زمان خوردن، خوابیدن و بیدار شدن در ۲۴ ساعت استفاده کردند. این اطلاعات به گروه اجازه داد تا فاصله بین بیداری تا نخستین وعده غذایی، میان وعده های غذایی و آخرین وعده غذایی تا خواب را محاسبه کند.

نتایج ذیل حاصل شد:

• زمان صرف غذا هیچ تاثیری بر تغییر وزن در طولانی مدت نداشت؛

• تعداد کل وعده های غذایی روزانه (بیش از ۱۰۰۰ کالری) با افزایش وزن در طول ۶ سال پیگیری مرتبط بود؛

• تعداد کل وعده های غذایی متوسط روزانه (بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری) با افزایش وزن در طول زمان پیگیری ارتباط داشت؛

• با این وجود، وعده های غذایی کوچک کمتر (کمتر از ۵۰۰ کالری) با کاهش وزن در طول دوره پیگیری مرتبط بود؛

• فواصل زمانی از بیداری تا نخستین وعده غذایی ۱.۶ ساعت، از نخستین وعده غذایی ۱۱.۵ ساعت و از آخرین وعده غذایی تا خواب چهار ساعت بود؛

• مدت زمان خواب به صورت متوسط ۷.۵ ساعت از پنجره ۲۴ ساعته در هر روز را تشکیل می دهد و

• بزرگترین عوامل خطر برای تغییر وزن، دریافت کالری روزانه و دفعات وعده های غذایی به جای زمان بندی وعده های غذایی بود.

داده ها نشان داده است که نزدیک به ۷۰ درصد از آمریکایی ها دارای اضافه وزن یا چاق هستند که یک عامل خطر جدی برای بیماری های قلبی عروقی و دیابت است.

بنابراین، بهبود رژیم غذایی و سبک زندگی، ازجمله خوردن غذاهای سالم، دریافت کالری کمتر، وعده های غذایی کوچکتر، فعالیت بدنی بیشتر، استرس کمتر و خواب بهتر می تواند به افراد در مبارزه با چاقی کمک نماید.

به گفته انجمن قلب آمریکا، الگوهای غذایی نامرتب و تغییر دفعات وعده های غذایی برای کنترل وزن و سلامت قلب مطلوب نمی باشد.

۴۷۲۳۶



منبع:

1402/07/02
12:25:13
5.0 / 5
434
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
آزمایشگاه رادین