بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها که جذب شوند

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها که جذب شوند

به گزارش آزمایشگاه رادین، بهداشت نیوز نوشت: بهترین زمان مصرف ویتامین ها و مکمل ها تا حد زیادی به ویتامین هایی که مصرف می کنید بستگی دارد.



برخی از ویتامین ها و مکمل ها را باید بامداد همراه با غذا مصرف کرد تا جذب آنها به حداکثر برسد. برخی دیگر را هم باید شب پیش از رفتن به رختخواب مصرف کنید.

همواره سفارش می شود که زنان آبستن یا کسانی که دارو مصرف می کنند، پیش از مصرف مکمل های ویتامین یا مواد معدنی با یک متخصص مشورت کنند. ویتامین های دوران حاملگی مانند مولتی ویتامین ها بهتر است بامداد ها و بعنوان بخشی از برنامه روزانه مصرف شوند.

ویتامین D محلول در چربی است، به این مفهوم که در آب حل نمی گردد، ازاین رو برای اطمینان از جذب شدن این ویتامین، باید آنرا با غذاهای پرچرب مصرف کنید. مهم می باشد که ویتامین D را در برنامه روزانه خود، در کنار صبحانه یا شاید میان وعده پیش از خواب بگنجانید (تا زمانیکه در خواب شما اختلال ایجاد نکند.)

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است، یعنی بهتر است با آب مصرف شود.

امگا ۳ عوارض جانبی مانند رفلاکس اسید دارد. برای مبارزه با این عارضه، می توانید دوز روزانه را به دو نوبت کوچک تر تقسیم کنید و یکی را بامداد و یکی را پس از ظهر مصرف کنید.

باید در نظر داشته باشید که برای جذب حداکثری امگا ۳ باید آنرا همراه با وعده غذایی که چربی های خوب دارد مصرف کنید. این امر می تواند به شما در کاهش عوارض جانبی و همینطور افزایش اثربخشی مکمل کمک نماید.

اسید فولیک نسخه مصنوعی ویتامین B۹ است و به بدن کمک می نماید تا گلبول های قرمز سالم ایجاد نماید. پیش از حاملگی و در آن، اسید فولیک برای پشتیبانی از رشد مغز، جمجمه و نخاع کودک مهم می باشد.

شما می توانید اسید فولیک را در هر زمانی از روز مصرف کنید. اسید فولیک یک مکمل محلول در آب است به این مفهوم که بهتر است آنرا با آب مصرف کنید.

منیزیم یک ماده مغذی ضروریست که بر خیلی از عملکردهای بدن تاثیر می گذارد. منیزیم هم مانند خیلی از مکمل ها، باید به بخشی از برنامه روزانه شما تبدیل گردد تا اطمینان حاصل شود که همیشه سطح متعادل و کافی از آن در بدن وجود دارد.

مکمل های ویتامین E زمانیکه با غذا در شب مصرف شوند بهترین عملکرد را دارند. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که برای جذب به چربی طبیعی در وعده های غذایی ما نیاز دارد.

روی به علت خصوصیت های تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است. بهتر است این ماده را یک یا دو ساعت پیش از غذا، همراه با یک لیوان آب مصرف کنید.



۲۳۳۲۳۳


1402/07/22
08:27:43
5.0 / 5
330
تگهای خبر: امداد , بهداشت , دارو , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
آزمایشگاه رادین