دعوت رئیس هلال احمر از رسانه ها برای ایجاد خانه های هلال ویژه خبرنگاران

دعوت رئیس هلال احمر از رسانه ها برای ایجاد خانه های هلال ویژه خبرنگاران

رئیس جمعیت هلال احمر، «خانه های هلال» را بهترین عرصه تجلی كار داوطلبانه دانست و از همه رسانه های گروهی مكتوب و تصویری دعوت كرد تا در راه اندازی خانه هلال خبرنگاران مشاركت داشته باشند.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر کریم همتی درباره راه اندازی خانه های هلال اظهار داشت: با عنایت به تاکید رئیس جمهوری در خصوص ضرورت اجرای دو طرح خانه هلال و آموزش همگانی، راه اندازی خانه های هلال در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه خانه هلال یک شعبه کوچک از جمعیت هلال احمر است، اضافه کرد: همه ارکان از نیروهای داوطلب انتخاب و اقدامات توسط اعضا و داوطلبان برنامه ریزی و اجرا می شود. در این خانه ها، واحد های جوانان، امداد، آموزش و داوطلبان فعال است.
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه امکان اجرای وظایفی که در قانون جدید مدیریت بحران بر عهده جمعیت هلال احمر است از راه خانه های هلال با هزینه کمتر و بازدهی بالاتر قابل اجراست، اظهار داشت: سوانح چندسال اخیر از جهت گستردگی حوزه جغرافیایی نشان داد که بدون مشارکت جوامع محلی، اجرای مأموریت ها برای جمعیت هلال احمر با سختی همراه می باشد.
همتی با تاکید بر اینکه خانه های هلال نه تنها وظایف جمعیت را انجام می دهند بلکه می تواند به یک پایگاه فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی در روستاها تبدیل گردد، اضافه کرد: از مهمترین اقدامات خانه های هلال می توان به جذب، آموزش و سازماندهی ساکنان حوزه جغرافیایی خانه هلال اشاره نمود. البته آموزش ها در خانه های هلال برای همه عرضه می شود و جهت شرکت در کلاس ها، اجبار به عضویت در جمعیت هلال احمر وجود ندارد.
راه اندازی دبیرخانه خانه های هلال
رئیس جمعیت هلال احمر به راه اندازی دبیرخانه خانه های هلال اشاره و تصریح کرد: با راه اندازی دبیرخانه خانه های هلال؛ کوشش برای رفع مشکلات و موانع در اجرای طرح دوچندان شده است و ما به دنبال تسهیل در فعالیت ها هستیم، در اصلاح دستورالعمل و تدوین شیوه نامه ها هم به این مورد توجه ویژه شده است که فرآیندها به ساده ترین شکل و با کمترین بوروکراسی ممکن صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در هفته دولت، برنامه افتتاح خانه های هلال با حضور مسؤلان ارشد کشوری برگزار می شود و لازم است تا آن زمان تلاشمان را جهت راه اندازی و فعال سازی خانه های موجود و جدید دوچندان نماییم.
همتی افزود: برپایه آمارهای موجود، حدود یک هزار و 400 خانه هلال داریم، البته از این تعداد برخی به علت مشکلاتی غیرفعال شده اند که برنامه ریزی شده است در این هفته آن دسته از خانه هایی که به علل مشکلات جزئی غیرفعال هستند، باردیگر در چرخه فعالیت قرار بگیرند. در واقع خانه های هلال؛ شعب کوچک هلال احمر هستند.
خانه های هلال بهترین عرصه تجلی کار داوطلبانه در هلال احمر است
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه خانه های هلال بهترین عرصه تجلی کار داوطلبانه در هلال احمر است، اظهار داشت: رئیس و تمام ارکان فعال در خانه هلال از خود داوطلبان انتخاب شده و آزادی عمل خوبی در اجرای طرح ها و پروژه های داوطلبی دارند.
رئیس جمعیت هلال احمر درباره برنامه خانه های هلال در زمان پاندمی کرونا، اظهار داشت: با عنایت به این که اعضای ما همه از داوطلبان هستند، ترجیح مشارکت در اقدامات آموزش و اطلاع رسانی است، البته در صورتیکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کمک ما احتیاج داشته باشد، حتما مشارکت و همکاری خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: اگر مشابه ابتدای سال طرح های غربالگری و... برعهده جمعیت گذاشته شود، حتما خانه های هلال با عنایت به توان و ظرفیتی که دارند، مشارکت خواهند داشت.
رسانه ها می توانند متولی خانه هلال خبرنگاران باشند
همتی درباره راه اندازی خانه هلال ویژه فرهیختگان، خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار داشت: ما از همه رسانه های گروهی مکتوب و تصویری دعوت می نماییم تا در راه اندازی خانه هلال خبرنگاران مشارکت داشته باشند.
وی در انتها افزود: هر رسانه ای که بتواند مقری برای آموزش همگانی خبرنگاران به صورت مستمر اختصاص دهد، امکانات خویش را جهت راه اندازی خانه هلال ویژه خبرنگاران به اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر اعلام نماید تا در اسرع وقت نسبت به راه اندازی این خانه ها، اقدامات لازم صورت گیرد.




منبع:

5.0 / <5
1703
1399/06/02
23:44:35
تگهای خبر: آموزش , امداد , بهداشت , پزشك
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
آزمایشگاه رادین