معاون هلال احمر كشور:

كرمان در پاسخگویی به حوادث پیشتاز كشور است

كرمان در پاسخگویی به حوادث پیشتاز كشور است

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر كشور اظهار داشت: تشكیل تیم های تخصصی در زمینه ERU یا تیم های پاسخگویی سریع به حوادث در استان كرمان باتوجه به امكانات و ظرفیت های این تیم ها، كرمان را در كشور پیشتاز كرده است.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایرنا، فرید مرادیان روز پنجشنبه در مسافرت به کرمان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دولت اضافه کرد: کارهای درمانی و دارویی جمعیت هلال احمر استان کرمان باتوجه به ارائه خدمات گسترده و موفق، جایگاه ویژه ای در سطح کشور دارند.
وی همین طور با اشاره به بازدید از داروخانه هلال احمر سیرجان و و نیز باتوجه به کسب رتبه اول این مرکز دارویی در حوزه رشد عملکرد در سطح کشور اضافه کرد: نظم و نحوه ارائه خدمات و عملکرد این داروخانه می تواند الگوی بسیار مناسبی برای سایر داروخانه های هلال احمر در کشور باشد.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور با قدردانی از حمایت ها و اعتماد خیران و واقفان به جمعیت هلال احمر استان کرمان عنوان کرد: ارائه خدمات بشردوستانه و کارهای خیرخواهانه واقفان و خیران سبب وجه تمایز کرمان از سایر استانها شده است.
درمانگاه موقوفه هلال احمر نجف شهر سیرجان به مناسبت هفته دولت در سیرجان افتتاح شد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار داشت: سومین درمانگاه هلال احمر سیرجان موقوفه حاج حسین شهبا با حضور معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر مسئولان شهرستانی به مناسبت هفته دولت راه اندازی شد.
رضا فلاح اضافه کرد: این مرکز درمانی با متراژ زیربنای ۴۸۲ مترمربع دارای بخش های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، پرستاری و سونوگرافی آماده ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به اهالی منطقه نجف شهر است.
وی اشاره کرد: معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با انجام رسالت های ذاتی خود در حوزه های مختلف بهداشت، درمان و توانبخشی در شرایط عادی و اضطراری خدمات اثربخش و مفیدی ارائه می‎کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان با راه اندازی و فعالیت ۱۸ درمانگاه، کلینیک دندانپزشکی، مرکز جامع توانبخشی و مراکز واکسیناسیون از سال قبل تا کنون به بیش از ۱۷۰ هزار نفر خدمات درمانی، بهداشتی و توانبخشی ارائه کرده است.
فلاح تصریح کرد: همین طور از سال قبل تا کنون بیش از ۲۵۷ هزار نفر به داروخانه های هلال احمر شهرستان های کرمان، رفسنجان و سیرجان مراجعه نموده اند.
وی با اشاره به اینکه داروخانه سیرجان در سال ۹۸ برمبنای رشد عملکرد، رتبه نخست را در سطح داروخانه های هلال احمر کشور به خود مختص کرده است، اظهار داشت: ۹۶ هزار نفر از شهرستان ها و استان های همجوار سیرجان جهت دریافت دارو به داورخانه سیرجان مراجعه کردند که ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از مراجعه کنندگان بیماران شیمی درمانی، پیوندی، ام اس و تالاسمی بودند.
فلاح به فعالیت درمانگاه های ثامن الحجج و حضرت زینب (س) هلال احمر سیرجان اشاره نمود و بیان داشت: نزدیک به ۱۰۸ هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی این درمانگاه ها از سال قبل تا کنون بهره مند شدند.
نجف شهر سیرجان حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و دارای ۱۵ روستا می باشد که بافت قدیمی آن دارای ۱۰ هزار خانوار است و این درمانگاه در بافت قدیمی که اکثرا خانواده های کم برخوردار می باشند و هیچ درمانگاهی جز مرکز بهداشت در این بافت وجود ندارد، به راه افتاده است.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر بمنظور افتتاح پروژه های درمانی شهرستان های سیرجان و بم به استان کرمان سفر کرده است که در نخستین روز از سفر ضمن افتتاح درمانگاه موقوفه هلال احمر سیرجان از داروخانه هلال احمر سیرجان و درمانگاه های موقوفه حضرت زینب (س) و موقوفه ثامن الحجج (ع) هلال احمر این شهرستان نیز بازدید کرد.
درمانگاه موقوفه هلال احمر نجف شهر سیرجان با حضور معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر به مناسبت هفته دولت افتتاح و افتتاح شد.



منبع:

5.0 / <5
1991
1399/06/09
13:59:58
تگهای خبر: بهداشت , پرستار , پزشك , پزشكی
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
آزمایشگاه رادین