خطر بیماری قلبی در زنان با وزنه زدن کاهش پیدا می کند

خطر بیماری قلبی در زنان با وزنه زدن کاهش پیدا می کند

به گزارش آزمایشگاه رادین، وقتی به راه های کاهش خطر بیماری قلبی از راه فعالیت بدنی فکر می نماییم، فورا ورزش هوازی به ذهنمان خطور می کند.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، اما یک مطالعه جدید می گوید زنان امکان دارد بتوانند خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی خویش را از راه تمرینات قدرتی مداوم هم کاهش دهند.

محققان گزارش دادند که به نظر می آید خانمهایی که وزنه می زنند، بخصوص اگر ایروبیک هم انجام دهند، خطر مبتلا شدن به مشکلات قلبی کمتری دارند.

محققان دریافتند که اگر زنان دو ساعت یا بیشتر در هفته وزنه بزنند، ۴۴ درصد خطر حمله قلبی و ۲۰ درصد خطر بیماری قلبی کمتری دارند.

نتایج نشان داد که هر چه بیشتر وزنه بزنند، خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی آنها بیشتر کاسته می شود.

دکتر «تیانیو ژانگ»، محقق ارشد در دانشکده پزشکی هاروارد، اظهار داشت: « به رغم فواید اثبات شده برای سلامتی، تمرینات مقاومتی اغلب بعنوان یک استراتژی پیش گیری از بیماریهای قلبی عروقی نادیده گرفته می شود و تاثیر آن بر خطر بیماریهای قلبی عروقی- بخصوص در زنان میانسال و مسن- همچنان مورد مطالعه قرار نگرفته است.»

محققان در یادداشت های پیش زمینه گفتند که دستورالعمل های فعلی حداقل دو روز تمرین مقاومتی در هفته را در کنار ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی متوسط تا شدید سفارش می کنند.

برای این مطالعه، محققان داده های بیشتر از ۱۱۷۰۰۰ زن شرکت کننده در یک مطالعه سلامت بلند مدت را تحلیل و بررسی کردند. بعنوان بخشی از این مطالعه، فعالیت بدنی، تمرین مقاومتی و رفتار کم تحرک زنان تقریبا حدود ۱۵ سال مورد پیگیری قرار|گرفت.

هر ساعت تمرین مقاومتی اضافی در هفته با ۱۴ درصد کاهش خطر حمله قلبی و ۵ درصد کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط بود.

اگر زنی سطوح سفارش شده تمرین قدرتی و ورزش هوازی را دریافت می کرد، خطر حمله قلبی او حدود ۴۵٪ کمتر از اشخاصی بود که هیچ فعالیت بدنی نداشتند.

ژانگ اظهار داشت: «این یافته ها نشان داده است که در یک جمعیت فعال، تمرین مقاومتی با کاهش بیشتر خطر بیماریهای قلبی عروقی فراتر از فعالیت هوازی کلی همراه می باشد. در کنار کارهای هوازی و کاهش رفتارهای بی تحرک، تمرینات مقاومتی می تواند جزء مهمی از استراتژی های سلامت عمومی برای پیش گیری از بیماریهای قلبی عروقی در ۶زنان باشد.»


بطور خلاصه به نقل از هلث دی نیوز، اما یک مطالعه جدید می گوید زنان امکان دارد بتوانند خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی خویش را از راه تمرینات قدرتی مداوم هم کاهش دهند. پژوهشگران گزارش دادند که به نظر می رسد زنانی که وزنه می زنند، به خصوص اگر ایروبیک هم انجام دهند، خطر مبتلا شدن به مشکلات قلبی کمتری دارند. پژوهشگران دریافتند که اگر زنان دو ساعت یا بیشتر در هفته وزنه بزنند، ۴۴ درصد خطر حمله قلبی و ۲۰ درصد خطر بیماری قلبی کمتری دارند. نتایج نشان داد که هر چه بیشتر وزنه بزنند، خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی آنها بیشتر کم می شود. دکتر تیانیو ژانگ، محقق ارشد در دانشکده پزشکی هاروارد، عنوان کرد: به رغم فواید اثبات شده برای سلامتی، تمرینات مقاومتی اغلب به عنوان یک استراتژی پیش گیری از بیماریهای قلبی عروقی نادیده گرفته می شود و تاثیر آن بر خطر بیماریهای قلبی عروقی- به خصوص در زنان میانسال و مسن- بازهم مورد مطالعه قرار نگرفته است. پژوهشگران در یادداشت های پیش زمینه گفتند که دستورالعمل های فعلی حداقل دو روز تمرین مقاومتی در هفته را در کنار ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی متوسط تا شدید سفارش می کنند. برای این مطالعه، پژوهشگران داده های بیش از ۱۱۷۰۰۰ زن شرکت کننده در یک مطالعه سلامت طولانی مدت را تجزیه و تحلیل کردند.
5.0 / 5
3
1405/04/01
11:06:38
تگهای خبر: بیماری , پزشك , پزشكی , سلامت
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
لینک دوستان آزمایشگاه رادین
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

آزمایشگاه رادین