معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر:

۲۹۰ تیم جستجو و نجات در سیلاب توسط هلال احمر سازماندهی شدند

۲۹۰ تیم جستجو و نجات در سیلاب توسط هلال احمر سازماندهی شدند

به گزارش آزمایشگاه رادین معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از سازماندهی ۲۹۰ تیم جستجو و نجات در سیلاب متشكل از امدادگران و نجاتگران عملیاتی برای امدادرسانی در مواقع بروز سیلاب و آبگرفتگی های بزرگ در سطح كشور اطلاع داد.


محمدباقر محمدی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا و در پاسخ به این سؤال که چه تعداد تیم عملیاتی و واکنش سریع امداد و نجات در سیلاب در کشور سازماندهی شده اند، این مطلب را عنوان و تصریح کرد: کل تیم های عملیاتی امداد و نجات در سطح کشور ۶ هزار و ۱۰۱ تیم است که از این تعداد تیم عملیاتی بالغ بر ۲۹۰ تیم جستجو و نجات در سیلاب سازماندهی شده و ۹۹ تیم عملیاتی واکنش سریع هم در سطح کشور در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به وظایف تیم های واکنش سریع هلال احمر برای امدادرسانی به صدمه دیدگان انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت توضیح داد: با عنایت به فوریت سلسله عملیات جستجو و نجات، لزوم دارد تیم های مورد نظر با سرعت هرچه تمام تر در زمان طلایی در محل حادثه حاضر شوند و به انجام عملیات بپردازند و از آنجائیکه دسترسی سریع و تحرک بالا از قابلیت های ذاتی این تیم ها می باشد، ساختار این تیم ها، کوچک در نظر گرفته می شود تا بیشترین کارآیی حاصل شود. ازاین رو هر تیم از پنج نفر تشکیل می شود که لازم است تمام آموزش ها را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند و از آمادگی های لازم برخوردار باشند در میان اعضای این تیم های واکنش سریع نجاتگری که از دانش، مهارت و توانایی بالاتری برخوردار می باشد فرماندهی تیم را به عهده می گیرد و طبق اصول ICS و با هدف عرضه خدمات نجات با هم همکاری می کنند.
معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر در مورد توانمندی ها و آموزش های گذرانده شده از جانب اعضای تیم های جستجو و نجات در محیط های آبی و سیلاب هم اضافه کرد: تیم جستجو و نجات در محیط های آبی و سیلاب تیمی است که دانش، مهارت و توانایی لازم در جهت پاسخگویی به حوادث و سوانح در محیط های آبی مانند آب های خروشان و آب های راکد را دارا باشد و نجاتگران در این جهت آموزش های تخصصی را دیده باشند و برای امدادرسانی در مواقع بروز سیلاب و آبگرفتگی های بزرگ سازماندهی شده باشند.
محمدی افزود: اعضای تیم های جستجو و نجات در محیط های آبی و سیلاب مهارت های نجات افراد و حادثه دیدگان را در آب های خروشان، عبور ایمن از سیلاب، ایجاد کارگاه نجات، کار با دستگاه های لجن کش و تخلیه آب از منازل و نظایر آنرا گذرانده اند.
وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر به منظور افزایش آمادگی امدادی، سرعت در پاسخگویی حوادث و امدادرسانی به صدمه دیدگان و مصدومان سوانح طی سنوات گذشته تلاش کرده در جهت تقویت و ارتقای سیستم های امداد و نجات گام های موثر و برنامه ریزی منسجمی داشته باشد، افزود: در همین راستا این جمعیت با ایجاد تیم های واکنش سریع در سطح ستاد جمعیت، مراکز استانی و شعب و ایجاد ساختار سازمانی مناسب، تجهیز و ارتقای کیفی امکانات مرتبط خدمات تخصصی و ارتقای سطح دانشی و مهارتی تیم های واکنش سریع گام بردارد.
معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سرتاسر کشور تماس بگیرند.
ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، عرضه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای صدمه دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور همچون وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.
سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیشتر از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور بعنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به صدمه دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سرتاسر کشور اجرا نماید.



منبع:

5.0 / <5
1529
1399/07/29
20:27:52
تگهای خبر: آموزش , امداد , خدمات , دسترسی
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
آزمایشگاه رادین