امدادرسانی به صدمه دیدگان حوادث جوی در خوزستان ادامه دارد

امدادرسانی به صدمه دیدگان حوادث جوی در خوزستان ادامه دارد

آزمایشگاه رادین: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه و انجام عملیات امدادرسانی به صدمه دیدگان حوادث جوی در خوزستان (شهرستان مسجدسلیمان) اطلاع داد.


مهدی ولی پور روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان این مطلب اضافه کرد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از نیروهای عملیاتی هلال احمر در امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در استان خوزستان این سلسله عملیات در شهرستان مسجد سلیمان با جدیت ادامه دارد، در شهرستان های ایذه، هفتکل و باغ ملک آخر یافته و امدادگران و نجاتگران هلال احمر برای خدمات رسانی به مردم در حال ارزیابی منطقه در شهرستان شوشتر این استان هستند.
وی افزود: در ۷۲ ساعت گذشته ۳۸ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر در ۲۹ شهر و روستا و مناطق عشایر نشین و ۲ محور کوهستانی امدادرسانی به ۴۵۵ نفر متاثر از حوادث جوی امدادرسانی کردند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: طبق آخرین اخبار ارزیابی شده دریافتی از جانب گروه های امداد و نجات، حوادث مورد اشاره هموطنان را در ۹ استان بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، قزوین، کرمانشاه، گلستان، لرستان و همدان با مشکلاتی همراه کرده بود.
ولی پور درباره نجات و اسکان اضطراری هموطنان متاثر از حوادث جوی در ۷۲ ساعت گذشته هم توضیح داد: در این زمان و با تلاش ۳۸ تیم عملیاتی متشکل از ۱۳۳ امدادگر و نجاتگر هلال احمر به ۱۴۳ نفر خدمات اسکان اضطراری داده شد و آب گرفتگی از ۱۵ واحد مسکونی هم با استفاده از پمپ آب و کف کش انجام شد.
وی افزود: با تلاش نیروهای امدادرسان هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته ۳۰ دستگاه چادر، ۴۷۹ تخته پتو، ۲۲۵ تخته موکت، ۸۵۶ کیلوگرم نایلون، ۵۵۵ کیلوگرم قندوشکر، هزار و ۴۹۹ قوطی انواع کنسرو، ۳۴۷ کیلوگرم برنج، ۴۶۱ کیلوگرم حبوبات، ۳۴۶ بسته از محصولات بهداشتی و ۱۰۷ بسته غذایی، بین صدمه دیدگان از حوادث جوی، توزیع شده است.
ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، عرضه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای صدمه دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور همچون وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.
سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیشتر از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور بعنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به صدمه دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سرتاسر کشور اجرا نماید.



منبع:

5.0 / <5
1274
1399/09/06
22:19:14
تگهای خبر: آموزش , امداد , بهداشت , خدمات
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
آزمایشگاه رادین