امدادرسانی به ۱۶۶۹ لطمه دیده از برف و كولاك در ۱۳ استان

امدادرسانی به ۱۶۶۹ لطمه دیده از برف و كولاك در ۱۳ استان

به گزارش آزمایشگاه رادین رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در چهار روز گذشته 63 تیم علمیاتی در 13 استان به 1699 نفر متاثر از برف و کولاک امدادرسانی کردند.


مهدی ولی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با ارائه آخرین آمار و گزارش امدادرسانی از سلسله عملیات برف و کولاک اظهار داشت: در چهار روز گذشته ۱۳ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران متاثر از برف و کولاک بوده است.
وی افزود: در مدت مورد اشاره و با تلاش خستگی ناپذیر امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ۳۸ محور کوهستانی و دو منطقه عشایرنشین، به هموطنان و مسافران پاییزی متاثر از برف و کولاک امدادرسانی شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، درباره نجات و اسکان اضطراری هموطنان متاثر از برف و کولاک، نیز افزود: در طول این مدت با تلاش ۶۳ تیم عملیاتی متشکل از ۲۱۵ امدادگر و نجاتگر هلال احمر، ۷۰ نفر اضطراری اسکان داده شدند.
ولی پور توضیح داد: در برف کولاک ۴ روز گذشته، ۲۳۹ دستگاه خودرو از برف خارج شد و همین طور ۱۳ بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی اظهار داشت: در مدت مورد اشاره ۱۶۴ تخته پتو ۱۲۴ کیلوگرم نایلون، ۶۹ بسته غذایی، ۱۵۰ بسته بیسکویت و ۱۲۰ بطری آب معدنی بین لطمه دیدگان ناشی از برف و کولاک، توزیع شده است.
رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از تمامی هموطنان خواست، در صورت نیاز به کمک و قرار گرفتن در وضعیت اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث حتی بدون داشتن سیمکارت در تلفن همراه با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.
ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای لطمه دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور همچون وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.
سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور بعنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به لطمه دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا نماید.




منبع:

5.0 / <5
1497
1399/09/14
20:49:02
تگهای خبر: آموزش , امداد , خدمات , درمان
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
آزمایشگاه رادین