بالگردهای هلال احمر ۱۰۲ مصدوم بدحال حوادث را منتقل كردند

بالگردهای هلال احمر ۱۰۲ مصدوم بدحال حوادث را منتقل كردند

به گزارش آزمایشگاه رادین معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انتقال و نجات ۱۰۲ مصدوم بدحال شرایط اضطراری توسط بالگردهای هلال احمر از محل وقوع حوادث به مراکز درمانی و بیمارستانی از آغاز سالجاری تا آخر آبان ۱۳۹۹ اطلاع داد.


محمد باقر محمدی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تشریح اقدامات مرکز امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: بالگردهای امدادی هلال احمر از آغاز سال جاری تا آخر آبان توانسته اند با انجام ۷۵۸ ساعت پروازی، حوادث طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت در کشور را زیر پوشش هوایی قرار دهند.
وی افزود: در این زمان بالگردهای این مرکز با انجام هزار و ۳۳۱ عملیات پروازی، ۲ هزار و ۵۷۱ نیروی امدادگر و نجاتگر هلال احمر را برای خدمات رسانی به صدمه دیدگان انواع حوادث به مناطق صدمه دیده و متاثر از انواع سوانح و بلایای طبیعی منتقل کردند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: همینطور از آغاز سال جاری بالگردهای امدادی هلال احمر توانستند ۲۸ هزار کیلوگرم بار همچون چادر برای اسکان اضطراری و موقت حادثه دیدگان و تجهیزات مورد نیاز امدادگران را برای انجام سلسله عملیات امداد و نجات در کوهستان، حوادث جوی (سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک) به منطقه صدمه دیده منتقل کنند.
محمدی توضیح داد: حالا بالگردهای امدادی جمعیت هلال احمر در ۲۸ پایگاه امداد و نجات هوایی در استان های گلستان، مازندران، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، فارس، گیلان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، خراسان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، قم، مرکزی، همدان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، اصفهان و تهران حضوری مستمر دارند و در زمان های بحرانی و وقوع حوادث و سوانح غیرمترقبه طبیعی و غیرطبیعی تمام استان ها و شهرستان های ایران را پوشش امداد هوایی می دهند.
وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون احتیاج به سیمکارت در دسترس می باشد.
به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایرنا، عرضه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، عرضه آموزش های امداد کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای صدمه دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور همچون وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.
سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیشتر از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور بعنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر به حساب می آید که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به صدمه دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سرتاسر کشور اجرا می کند.


5.0 / <5
1623
1399/09/23
14:05:24
تگهای خبر: آموزش , امداد , بیمارستان , خدمات
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
آزمایشگاه رادین