معاون سازمان امداد ونجات خبر داد:

عرضه خدمات امداد و نجات به ۱۱۱۵ صدمه دیده حوادث مختلف

عرضه خدمات امداد و نجات به ۱۱۱۵ صدمه دیده حوادث مختلف

به گزارش آزمایشگاه رادین معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از عرضه خدمات امداد و نجات به ۱۱۱۵ صدمه دیده حوادث مختلف طی هفته گذشته اطلاع داد و اظهار داشت: ۴۴۱ نفر از مصدومان این حوادث برای دریافت خدمات تكمیلی درمانی توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر به بیمارستان اعزام شدند.


محمدباقر محمدی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با عرضه گزارش مأموریت های امداد و نجات از هفدهم تا بیست و چهارم خرداد ۹۹، اضافه کرد: در مدت مورد اشاره ۷۱۱ مأموریت امداد و نجات در سطح کشور انجام شد که طی آن با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادرسان هلال احمر به هزار و ۱۱۵ نفر از افراد صدمه دیده از حوادث مختلف خدمات متنوع امداد و نجات و اسکان اضطراری عرضه شد.
وی افزود: رهاسازی ۹۰ مصدوم حوادث رانندگی و ترافیکی طی ۶۸ مورد عملیات نجات فنی و اسکان اضطراری ۲۷۹ نفر افراد در راه مانده و صدمه دیده طی هفته گذشته گوشه ای از تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر در رسیدگی فوری به صدمه دیدگان این حوادث بوده است.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درصد مأموریت های امداد و نجات هفته گذشته را هم شرح داد و اظهار داشت: در هفته ای که گذشت امدادگران و نجاتگران هلال احمر در سرتاسر کشور ۵۸ درصد مأموریت های ترافیکی، ۱۳ درصد مأموریت های شهری، ۱۰ درصد مراجعات حضوری، ۹ درصد مأموریت های کوهستان، پنج درصد حوادث جنگل و مرتع، ۲ درصد حوادث ساحلی، ۲ درصد حوادث صنعتی و کارگاهی و یک درصد سایر مأموریت ها را پوشش امدادی داده اند.
محمدی مهترین خدمات امداد و نجات عرضه شده از جانب نیروهای امدادرسان هلال احمر در هفته گذشته را امدادرسانی به زلزله زدگان زمین لرزه ۵.۷ ریشتری، بیرم، استان فارس و برگزاری سه اردوگاه اسکان اضطراری و اسکان ۲۷۰ نفر از زلزله زدگان در منطقه متاثر از زمین لرزه تا شعاع ۱۰ کیلومتری از کانون آن عنوان نمود و اظهار داشت: این زمین لرزه در منطقه ای با جمعیت سه هزار و ۹۳۰ نفر جمعیت (۹۸۵ خانوار) و ۹ روستا به وقوع پیوست که طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی ۳ مورد پیش لرزه (بزرگترین ۵.۱ ریشتر در ساعت ۲۰ و ۳۸ در عمق ۱۱ کیلومتری زمین) و ۳۶ مرود پس لرزه تا ساعت ۲۳ (بزرگترین ۵.۱ ریشتر در ساعت ۲۲ و ۳۵ دقیقه ۲۵ خرداد ۹۹) به دنبال داشته است.
محمدی با اشاره به وقوع ۵۶ درصد از زمین لرزه های هفته گذشته در منطقه بیرم شهرستان لارستان (استان فارس) توضیح داد: طی زمین لرزه های اخیر در این منطقه سه نفر به علت ترس و فرار مصدوم شدند که بعد از درمان از مرکز درمانی بیرم ترخیص شدند و زمین لرزه های اخیر در این منطقه منجر به ایجاد ترک های جزیی در دیوار منازل مسکونی شده است.
وی افزود: همینطور طی هفته گذشته ۷۱ زمین لرزه بیشتر از ۲ ریشتر در سطح کشور به وقوع پیوسته که ۳۸ مورد از آنها ۲ تا ۳ ریشتر، ۲۵ مورد ۳ تا ۴ ریشتر، ۶ مورد ۴ تا ۵ ریشتر و ۲ مورد ۵ تا ۶ ریشتر ثبت و گزارش شده است.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه افزود: طی هفته گذشته هفت اخطار هواشناسی در سطح زرد دریافت شد که شامل بارش رگباری باران در شمال و شمال غرب کشور و همینطور وزش باد شدید در شمال و جنوب استان سیستان و بلوچستان بوده است.
وی با بیان اخطار زودهنگام وقوع آتش سوزی در مناطق جنگلی و مراتع کشور اظهار داشت: برپایه پیشبینی سازمان هواشناسی طی هفت روز آینده افزایش دما در سطح کشور خواهیم داشت که می تواند منجر به آتش سوزی گسترده در مناطق جنگلی و مراتع کشور شود.
محمدی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.
این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تلفن گویای «ندای امداد» با شماره ۱۱۲ در هر جا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون احتیاج به سیمکارت در دسترس می باشد.




منبع:

5.0 / <5
2269
1399/03/29
21:53:03
تگهای خبر: امداد , بیمارستان , خدمات , درمان
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
آزمایشگاه رادین