همتی:

معرفی نشان محصولات هلال احمر سبب توسعه خدمات انسان دوستانه می شود

معرفی نشان محصولات هلال احمر سبب توسعه خدمات انسان دوستانه می شود

به گزارش آزمایشگاه رادین رئیس جمعیت هلال احمر اشاره کرد: معرفی نشان (برند) محصولات هلال احمر در جامعه، منجر به توسعه خدمات انسان دوستانه می شود.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از هلال احمر، این مطلب را کریم همتی در بازدید از شرکت کشت و صنعت فرآوری گیاهان دارویی سهاجیسا و افتتاح فاز مطالعاتی و تولید نیمه صنعتی عصاره های میکرو انکپسوله گیاهان دارویی را در این شرکت عنوان نمود.
وی با اعلان اینکه هیچ حوزه ای در هلال احمر بر سایر بخش ها و حوزه ها ارجحیت ندارد، مگر سازمان امدادونجات در مواقع حوادث و بحران ها، گفت: باید بر همه حوزه ها نظارت کافی وجود داشته و سرکشی لازم صورت گیرد. انتظار ما این است که از ظرفیت شرکت های هلال احمر، استفاده بهینه شود. تراز مالی مثبت محصولات این جمعیت باید با بهره گیری از بازار عظیم هلال احمر، ارتقاء بیشتری پیدا کند تا این محصولات در جامعه دیده شود و در دسترس مردم باشد. این اقدام، دست هلال احمر را در توسعه خدمات بشردوستانه و کمک های انسان دوستانه بازتر می کند.
رئیس جمعیت هلال احمر در نشستی که در شرکت کشت و صنعت فرآوری گیاهان دارویی سها جیسا برگزار شد، اظهار داشت: هلال احمر یکی از گسترده ترین نهادها و وزارتخانه های کشور بوده و در همه حوزه ها از بهداشت و درمان تا تولید، پخش و تجاری و در نهایت امداد و نجات فعال است. مردم با حوزه امدادی جمعیت آشنایی بیشتری دارند اما در حقیقت گستردگی کار در سایر حوزه های هلال بیشتر است.
سازمان تدارکات پزشکی، بازوی هلال در تولید محصولات دارویی و درمانی
همتی با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر در حوزه درمان در سالهای پیش از انقلاب، اضافه کرد: امروز به جز حوزه توانبخشی و مراکز درمانی محدود در داخل کشور و ۱۵ مرکز درمانی در کشورهای خارجی، حوزه درمان از هلال احمر منفک شده است اما حوزه خدمات سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر با گستردگی و تنوع کار بالا و شرکت های زیر مجموعه این سازمان، بازوهای هلال احمر چه در حوزه سرمایه گذاری و چه در عرصه تولید و پخش محصولات دارویی و نظایر آن هستند.
تاکید بر ضرورت ارتقاء راندمان و تولید محصولات دارویی و درمانی هلال
وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت شرکت های زیر مجموعه سازمان تدارکات پزشکی هلال مثل سها جیسا به خوبی استفاده نشده در صورتیکه کارکنان این شرکت و سازمان تدارکات پزشکی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از جمعیت کارکنان هلال احمر را می سازند، اضافه کرد: با مدیریت واحد سازمان تدارکات پزشکی بر شرکت های زیرمجموعه و ایجاد هماهنگی بیشتر میان این شرکتها می توان راندمان را به نحو احسن ارتقا داد.
حمایت همه جانبه هلال احمر از توسعه محصولات دارویی و درمانی سهاجیسا
همتی افزود: با بسته بندی مناسب محصولات هلال، به بازار عرضه کمک بیشتری نماییم در عین حال جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد که با بهره گیری از اعتبارات سازمان تدارکات، منابع داخلی و نظایر آن از توسعه شرکت سها جیسا و توسعه برند محصولات هلال احمر در جامعه که جنبه دارویی، درمانی دارد، حمایت کند. همین طور مجموعه روابط عمومی جمعیت نیز برای معرفی خدمات سازمان تدارکات و محصولات شرکت های این سازمان، اقدمات لازم را انجام می دهد.
رئیس جمعیت هلال احمر به تولیدات محصولات اولیه دارویی شرکت سها جیسا در کنار مکمل های درمانی نیز اشاره نمود و اظهار داشت: اهمیت طب سنتی در کنار طب نوین در درمان برخی بیماریها بر کسی پوشیده نیست. بدین سبب سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر باید در مطالبی چون سهم شرکت سها از واردات، فعالیت بخش تحقیق و توسعه، توسعه محصولات جدید شرکت، ورود به بازار مصرف، استفاده از ظرفیت شرکت سها پخش برای عرضه محصولات و نظایر آن سرمایه گذاری بیشتری داشته باشد، ما هم از توسعه این فعالیت ها حمایت لازم را خواهیم داشت.
حرکت هلال در ریل و مسیر انسان دوستی
همتی اشاره کرد: به معرفی نام هلال احمر در جامعه بیشتر از یک تراز مالی مثبت نیاز داریم. ریل حرکت اگر درست و صحیح باشد، دیگران هم در این راه به هلال احمر کمک می کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر همین طور به ظرفیت جمعیت در صادرات محصولات شرکت سها جیسا به مراکز درمانی هلال در دیگر کشورها نیز اشاره نمود و اظهار داشت: انتظار ما این است که با بهره گیری از تمام ظرفیت های فضای مجازی و نظایر آن سهم مناسب سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در بازار مصرف، پیدا شود.
در این جلسه در شرکت سهاجیسا، تفاهم نامه همکاری مشترک میان شرکت کشت و صنعت فرآوری گیاهان دارویی سهاجیسا و شرکت دایان طب اکسیر و همین طور میان شرکت سهاجیسا و داروسازی سها بمنظور هم افزایی و توسعه کارهای شرکت سهاجیسا به امضا رسید.




منبع:

0.0 / <5
1145
1399/12/12
21:08:46
تگهای خبر: امداد , بهداشت , بیماری , پزشك
X
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
آزمایشگاه رادین