رئیس سازمان امداد ونجات خبر داد:

انجام ۷۵۸۸ مورد تست كرونا در مبادی مرزی رسمی كشور

انجام ۷۵۸۸ مورد تست كرونا در مبادی مرزی رسمی كشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از غربالگری 151 هزار و 945 نفر در مبادی مرزی رسمی کشور آگاهی داد و اظهار داشت: از 7588 نفر که دارای علایم بودند، تست پی سی آر گرفته شد که 48 نفر از مسافران مشکوک به بیماری کرونا به قرنطینه منتقل شدند.


مهدی ولی پور روز سه شنبه در گفت و با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به مشارکت در طرح مراقبت بهداشتی مسافران مبادی مرزی رسمی کشور همراه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: از روز ۲۰ اسفند سال ۹۹ تا ساعت ۸ بامداد امروز ۲۴ فروردین ماه، ۱۵۱ هزار و ۹۴۵ نفر از مسافران در ورودی مرزها کنترل شده اند.
وی به انجام ۲۵ هزار و ۲۶۱ تست فوری کرونا اشاره نمود و اضافه کرد: این شمار تست از طرف ۴۳۱ نیروی عملیاتی که برای کنترل ۱۶ مرز زمینی، ۲ مرز دریایی و ۱۰ مرز هوایی در حال فعالیت هستند، انجام شده است.
رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: این طرح با همکاری وزارتخانه های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام پروسه بیماری و کمک به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می شود و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت نیاز تست سریع کرونا گرفته می شود.
ولی پور افزود: حالا امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی در قالب گروه های سه نفره در مرزهای زمینی و گروه های ۵ نفره در مرزهای هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می شوند تست سریع کرونا می گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت نیاز به نقاهتگاه های پیش بینی شده ارجاع می شوند.
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی بوسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی همچون علایم بیماری کووید ۱۹ است.
بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز گرفتار بیماری خفیف می شوند.
جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا که سبب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان ایجاد کرده است.


5.0 / <5
1197
1400/01/26
22:18:52
تگهای خبر: آموزش , امداد , بهداشت , بیماری
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
آزمایشگاه رادین