رئیس جمعیت هلال احمر اعلام كرد:

رشد 30 برابری اعتبارات جمعیت هلال احمر نسبت به سال قبل

رشد 30 برابری اعتبارات جمعیت هلال احمر نسبت به سال قبل

رئیس جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به این که اعتبارات سازمان داوطلبان هلال احمر با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به سال قبل حدود ۳۰ برابر رشد داشته، بر لزوم تدوین آئین نامه به منظور استفاده از این اعتبارات برای تأمین هزینه های داروی کشور تاکید نمود.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، کریم همتی در جلسه شورای معاونین این جمعیت ضمن اشاره به اجرای طرح "حامیان سلامت" از جانب هلال احمر در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و با عنایت به شیوع ویروس کرونا در کشور اضافه کرد: نزدیک به ۶۷ هزار صندوق رای ریاست جمهوری و حدود ۷۵ هزار صندوق رای شوراها در کشور مستقر بود که بیشتر از ۱۱ هزار نفر از اعضای سازمان جوانان هلال احمر در این انتخابات در چارچوب طرح حامیان سلامت با دعوت مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی و حدود ۱۸۰۰ نفر از پرسنل جمعیت در مبحث اجرای انتخابات مشارکت داشتند که این حضور چشم گیر بود اما در همه ارکان جمعیت حفظ "بی طرفی" در انتخابات رعایت شد و هیچگونه خللی در امور جاری جمعیت به وجود نیامد.
وی ضمن اشاره به این که اعتبارات سازمان داوطلبان هلال احمر با حمایت نمایندگان مجلس نسبت به سال قبل حدود ۳۰ برابر رشد داشته، بر لزوم تدوین آئین نامه به منظور استفاده از این اعتبارات برای تأمین هزینه های دارو کشور تصریح کرد.
فعالیت ۱۳ صندوق رای کرونایی در کنار وزارت بهداشت
وی همینطور از فعالیت ۱۳ صندوق دریافت رای از بیماران کرونایی هلال احمر در کنار وزارت بهداشت اطلاع داد و اضافه کرد: هلال احمر برای جمع آوری صندوق های رای در مناطق صعب العبور با بهره گیری از بالگردهای امدادی هم اعلام آمادگی کرده بود که خوشبختانه استفاده از بالگردها نیاز نشد.
رئیس جمعیت هلال احمر به واکسیناسیون اشاره نمود و اظهار داشت: واکسیناسیون افراد به آرامش طبی و روانی جامعه کمک می نماید که هلال احمر در بحث واردات واکسن بعنوان یکی از عوامل اصلی فعال بوده و به رغم تحریم ها و محدودیت های مالی و بانکی کشور تابحال دراین زمینه به وظیفه خود به خوبی عمل کرده است.
تاکید بر ضرورت جذب اعتبارات تملک دارایی های جمعیت تا ۱۵ تیرماه
همتی بر اهمیت توجه ارکان جمعیت به مبحث اعتبارات تملک دارایی های جمعیت هم تصریح کرد و اظهار داشت: زیرمجموعه های جمعیت تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند تا اعتبارات لازم را جذب کنند تا در انجام برخی امور همچون تکمیل پروژه های نیمه تمام استانی مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر با همراهی و تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتبار بیشتر از ۳۰ برابری نسبت به سال قبل دریافت کرده که دراین زمینه لازم است دوستان حوزه داوطلبان و درمان جمعیت آئین نامه ای تدوین کنند تا برای تأمین هزینه های درمان و داروی محرومان کشور که اتفاقا کم هم نیستند استفاده گردد. خیلی از افراد نیازمند قادر به تأمین هزینه های درمانی خود حتی در مراکز دولتی نیستند و اعتبارات سازمان داوطلبان می تواند دراین زمینه بسیار کمک کننده باشد.
همتی تصریح کرد: به دنبال استفاده از ظرفیت داروخانه ها، مراکز درمانی و... هلال احمر برای کمک به نیازمندان با بهره گیری از این اعتبارات هستیم.
همکاری تمام ارکان جمعیت برای برگزاری مراسم بزرگداشت یکصدسالگی جمعیت
رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در آستانه یکصدمین سالروز تاسیس جمعیت هلال احمر هستیم و انتظار این است که مجموعه جمعیت در برگزاری مراسم بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس جمعیت با اداره کل روابط عمومی همکاری لازم را داشته باشند تا خدمات و عملکرد جمعیتی که همواره و از ۱۰۰ سال پیش در بیماری های واگیردار، قحطی ها و جنگ تحمیلی، تحریم ها، کرونا و... در کنار مردم بوده، با تمرکز بر بحث مستندسازی، بیشتر در جامعه منعکس و معرفی شود.
صرفه جویی ماهانه ۲ میلیارد تومانی در هزینه های جمعیت
همتی همینطور با تقدیر از حوزه مالی جمعیت گفت: پرداخت های جمعیت به شکل متمرکز و با نظارت ستاد انجام شده و با این اقدام، ماهانه ۲ میلیارد تومان در هزینه های جمعیت هلال احمر صرفه جویی شده است.
وی تصریح کرد: امروز تمرکز مسؤلان هلال احمر باید بر عرضه خدمات شایسته به مردم باشد و بدون توجه به تغییرات در دولت، مردم همواره از مواهب و خدمات هلال احمر بهره مند شوند.
دبیرکل جمعیت هلال احمر هم در این نشست ضمن اشاره به سالروز زلزله رودبار و منجیل و میزان خسارات جانی و مالی که این زلزله به کشور تحمیل کرد بر ضرورت آمادگی همیشگی و ۱۰۰ درصدی جمعیت تصریح کرد.
در این جلسه رئیس جمعیت از ۲ سامانه اتوماسیون اداری و سامانه اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر رونمایی نمود.



منبع:

5.0 / <5
1257
1400/03/31
23:00:44
تگهای خبر: آرامش , امداد , بهداشت , بیماری
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
آزمایشگاه رادین