شروع فعالیت کانون های دانشجویی هلال احمر در کشور

شروع فعالیت کانون های دانشجویی هلال احمر در کشور

آزمایشگاه رادین: سخنگوی جمعیت هلال احمر از شروع فعالیت کانون های دانشجویی جمعیت هلال احمر سراسر کشور برای کمک به واکسیناسیون کرونا آگاهی داد.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایرنا، محمدحسن قوسیان مقدم روز شنبه در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون باغ موزه دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در وضعیت بسیار حاد کرونائی در کشور قرار داریم، جمعیت هلال احمر در سراسر کشور نیروهای کانون های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی و مشغول خدمت رسانی هستند.
وی افزود: این افراد بصورت پایلوت از تیر سال جاری در استان تهران مشغول فعالیت و کمک رسانی در امر واکسیناسیون مردم بوده اند.
قوسیان مقدم اضافه کرد: حالا ۳۵۰ نفر از این اعضا ۱۶۰۰ نفری، مشغول امدادرسانی و کمک رسانی در امر واکسیناسیون مردم شهر تهران هستند.
وی اشاره کرد: اهتمام بر این است از امروز این ظرفیت دانشجویی هلال احمر را در سراسر کشور فعال نماییم که دانشگاه های علوم پزشکی و کانون های پزشکی با کمک جمعیت هلال احمر واکسیناسیون کرونا را هرچه سریع تر به انجام برسانند.
سخنگوی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در تلاش است تا ذخیره واکسن کشور را در سطح بالا نگه دارد که تا بتوانیم این واکسن ها را بموقع در اختیار مردم کشور قرار دهیم.
وی افزود: در کشور ۷۹ دانشگاه علوم پزشکی داریم که کارهای پزشکی هلال احمر را ساماندهی می کنند و ۶۵ هزار نفر عضو فعال کانون دانشجویی هلال احمر در سراسر کشور هستند تا با کمک این افراد در خدمت واکسیناسیون کرونا برای مردم کشور باشیم.
به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از خبرگزاری ایرنا، از شروع شیوع ویروس کرونا در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون ۹۶ هزار و ۷۴۲ نفر از هموطنان جان خودرا از دست داده اند.
این ویروس پنج خیز داشته و تلفات آن روز دوشنبه ۱۷ مرداد به یک رکورد دست یافت و طی ۲۴ ساعت ۵۸۸ نفر جان خودرا از دست دادند.
خیز پنجم کرونا از شروع تیر ماه از جنوب کشور به مرکز کشور شروع شد.
در حال حاضر ۳۵۹ شهرستان قرمز، ۵۹ شهرستان نارنجی و ۳۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی نیست.
تاکنون ۱۴ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۶۴۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۶۱۰ هزار و ۷۷۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۸ میلیون و ۵۶ هزار و ۴۱۷ دُز رسید.



منبع:

5.0 / <5
1097
1400/05/24
13:39:50
تگهای خبر: امداد , پزشك , پزشكی , خدمت رسانی
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
آزمایشگاه رادین