ویروس شناخته شده ای که کودکان را تهدید می کند

ویروس شناخته شده ای که کودکان را تهدید می کند

مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای ایالات متحده هشدار داد که یک ویروس شناخته شده می تواند تهدید جهانی بعدی برای سلامت کودکان باشد.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایسنا، در بحبوحه همه گیری کووید-۱۹، بیماری سرخک می تواند به یک تهدید جهانی تبدیل گردد و کودکان گروهی هستند که بیشتر در معرض خطر مبتلاشدن به آن قرار دارند. کارشناسان نگران هستند که در صورت ادامه همه گیری، شیوع بیماری سرخک و عفونتی که در کودکان ایجاد می کند، اجتناب ناپذیر باشد.
مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای ایالات متحده اعلام نمود که همه گیری کووید-۱۹ موجب تاخیر قابل توجهی در اجرای برنامه های واکسیناسیون مقابل بیماری سرخک شده است. به این ترتیب، در صورتیکه موارد مبتلاشدن به سرخک در دوران همه گیری به میزان چشم گیر پایین بوده اما خطر فزاینده شیوع این بیماری در آینده وجود دارد چونکه روند پیشرفت ها در امتداد ریشه کنی سرخک کند شده است.
در سال ۲۰۲۰ که نخستین سال شروع همه گیری بود، تزریق نخستین دُز واکسن سرخک به بالای ۲۲ میلیون نوزاد به سبب اعمال قرنطینه و توقف موقت کارهای اقتصادی انجام نگرفت. گفته می شود این رقم سه میلیون بیشتر از رقم ثبت شده در سال ۲۰۱۹ است.
به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از مدیکال دیلی، سرخک یک عفونت دوران کودکی است که قبل از این بسیار رایج بود، اما واکسیناسیون به مهار آن کمک کرد و حتی میزان بروز آن در کودکان خیلی از نقاط جهان کم شد. این بیماری می تواند با نتایج جدی همراه باشد و حتی کشنده است. هرچند از زمان شروع تزریق واکسن سرخک میزان مرگ و میر به شکل قابل توجهی کم شده است با این وجود همچنان سالانه بیش از ۱۰ هزار کودک زیر پنج سال بر اثر مبتلاشدن به این بیماری جان خودرا از دست می دهند.



5.0 / <5
1079
1400/08/25
23:07:44
تگهای خبر: بیماری , سلامت
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
آزمایشگاه رادین