پیشبینی افزایش قربانیان HIV، مالاریا و سل در جهان

پیشبینی افزایش قربانیان HIV، مالاریا و سل در جهان

به گزارش آزمایشگاه رادین متخصصان علوم پزشكی در مطالعه ای پیشبینی كردند كه احتمال افزایش موارد مرگ و میر ناشی از ویروس HIV، مالاریا و سل در بحبوحه همه گیری بیماری كووید-۱۹ وجود دارد.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایسنا، برپایه پیشبینی های یک مطالعه جدید، احتمال افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری هایی چون HIV، سل و مالاریا در کشورهای فقیر و با درآمد متوسط وجود دارد چون که سیستم خدمات درمانی در خیلی از این کشورها به علت مشکلات و شرایط ناشی از همه گیری بیماری کووید-۱۹ مختل شده است.
مطالعات انجام شده از آن حکایت می کند که مرگ و میر ناشی از این سه بیماری طی پنج سال آینده به ترتیب حدود ۱۰، ۲۰ و ۳۶ درصد افزوده می شود که اثر مرگ و میر ناشی از آنها در مقیاسی مشابه با تأثیر مستقیم همه گیری کروناویروس است.
«تیموتی هالت» استاد کالج سلطنتی لندن اظهار داشت: در کشورهایی با موارد قابل توجه مبتلا شدن به مالاریا، سل و HIV، حتی اختلال کوتاه مدت در سیستم خدمات درمانی می تواند نتایج فاجعه باری بر میلیون ها انسان داشته باشد که به برنامه های منظمی برای کنترل و درمان این بیماری ها نیاز دارند.
به گزارش ژاپن تودی، وی ادامه داد: همه گیری بیماری کووید-۱۹ می تواند پیشرفتهای چشم گیر در روند کنترل و مهار این بیماری ها را که طی دو دهه گذشته بدست آمده، تحت تأثیر قرار دهد اما درصورتیکه کشورها خدمات اصلی سلامت را حفظ نموده و اقدامات پیشگیرانه را برای مقابله با بیماریهای عفونی اعمال کنند می توانند خطرات ناشی از این بیماری را کاهش دهند.




منبع:

5.0 / <5
1978
1399/04/30
19:53:32
تگهای خبر: بیماری , پزشك , پزشكی , خدمات
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
آزمایشگاه رادین