رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد:

امدادرسانی ناوگان هوایی هلال احمر به مناطق صعب العبور

امدادرسانی ناوگان هوایی هلال احمر به مناطق صعب العبور

آزمایشگاه رادین: رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه امدادرسانی به استانهای سیلزده ادامه دارد، از پرواز بالگردهای هلال احمر در امتداد امدادرسانی به مناطق صعب العبور آگاهی داد.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از خبرگزاری ایرنا از جمعیت هلال احمر؛ پیرحسین کولیوند درباب آخرین وضعیت مناطق سیلزده جنوب کشور اظهار داشت: در ایام گذشته در استان هرمزگان دو شهرستان رودان و میناب بیشتر متاثر از سوانح جوی بودند ولی برخی از مناطق این شهرستان ها نیز گرفتار آبگرفتگی شدند.
وی اضافه کرد: روستای تمبک در شهرستان میناب که ۱۲۰ خانوار را در خود جا داده بود به سبب اینکه مجبور به باز کردن سد استقلال شدند، تخلیه شده و خانوارها به روستای حکمی منتقل شدند. بلافاصله هلال احمر نیز اقلام زیستی را در اختیار این خانوارها قرار داد و اسکان اضطراری برای آنها برقرار شد.
رئیس جمعیت هلال احمر اشاره کرد: امدادرسانی همچنان در مناطق جنوبی کشور ادامه دارد و در شهرستان رودبار جنوب، قلعه گنج و شهداد نیز تخلیه آب از منازل شروع شده است. برخی روستاها در محاصره آب بودند که بوسیله ناوگان هوایی هلال احمر به آنها امدادرسانی شده است. در ساعاتی از شب نیز که امدادرسانی ممکن نبود، بوسیله خودرو های امدادی بوسیله زمینی به آنها یاری رسانی شد.
کولیوند افزود: تا ساعت ۲۳ شب گذشته ارتباط تلفنی در بعضی مناطق قطع بود که خوشبختانه ارتباطات نیز برقرار شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر درباب سیلاب در استان فارس اظهار داشت: شهرستان های لامرد، مهر، لارستان و بیرم گرفتار آبگرفتگی شدند که در سالن ورزشی و مسجد شهرستان بیرم اردوگاه اضطراری برپا شد تا شهروندان در این محل ها ساکن شوند. روستاهایی که در مناطق صعب العبور قرار داشتند نیز بوسیله ناوگان هوایی به آنها امدادرسانی شد.
کولیوند اشاره کرد: در شهرستان های چابهار و کنارک به ویژه در بخش های دشت یاری، اورکی و پسابندر راه های ارتباطی قطع شده است اما بواسطه حضور نیروهای امدادی مشکلی وجود ندارد و اقلام زیستی نیز در اختیار مردم استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. دراین زمینه به مدیران استانی اختیارات لازم داده شده تا نسبت به خرید اقلام مورد نیاز شهروندان، اقدامات لازم را انجام دهند.


منبع:

5.0 / <5
842
1400/10/14
19:08:22
تگهای خبر: امداد , هلال احمر
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
آزمایشگاه رادین