راهکاری برای پیش گیری از مبتلاشدن به بیماری خاموش

راهکاری برای پیش گیری از مبتلاشدن به بیماری خاموش

آزمایشگاه رادین: خراسان رضوی بگفته موسسه ملی پیری، پوکی استخوان به عنوان یک «بیماری خاموش» شناخته می شود برای اینکه استخوان ها می توانند چندین سال پیش از تشخیص پوکی استخوان بطور خطرناکی ضعیف شوند بدین سبب که بدن حدود سن 30 سالگی به اوج توده استخوانی خود می رسد.


به نقل از هلث، بااینکه بدن شما با شکسته شدن استخوان به ساختن آن ادامه می دهد اما در نهایت تجزیه، سریعتر از آن چیزی است که بدن بتواند آنرا حفظ کند.
طبق گفته کلینیک مایو ایالات متحده، می توانید توده استخوانی خودرا مانند یک حساب بانکی در نظر بگیرید؛ احتمال ابتلای شما به پوکی استخوان به میزان توده استخوانی شما در جوانی بستگی دارد. مصرف کلسیم، فعالیت بدنی، سطح هورمون ها، این که آیا سیگار می کشید و آیا وزن کم دارید، همگی می توانند بر سلامت استخوان های شما تأثیر بگذارند.
مؤسسه ملی بهداشت می گوید که اگر استئوپنی در شما تشخیص داده شود، همچنان می توانید از استخوان های خود در مقابل پوکی استخوان محافظت کنید حتی اگر استخوان های شما هم اکنون سالم هستند، می توانید اقداماتی را برای جلوگیری از پوکی استخوان در مراحل بعدی زندگی انجام دهید.
طبق گفته کلینیک مایو، افزایش مصرف کلسیم به ۱۰۰۰ میلی گرم در روز به صیانت از استخوان ها کمک می نماید. اگر شما یک زن بالای ۵۰ سال یا یک مرد بالای ۷۰ سال هستید، باید این میزان را تا ۱۲۰۰ میلی گرم در روز افزایش دهید. بهتر است کلسیم دریافتی خودرا در طول روز توزیع کنید برای اینکه در صورت مصرف بیش از ۵۰۰ میلی گرم در یک زمان میزان جذب کلسیم بدن کاهش پیدا می کند.
ویتامین D موجود در ماهی های چرب مانند سالمون به جذب کلسیم در بدن کمک می نماید. شما همین طور می توانید ویتامین D را از نور خورشید دریافت کنید اما برخی افراد به ۲۰۰۰ واحد بین المللی از این ویتامین در یک مکمل نیاز دارند.
بگفته مؤسسه ملی پیری، ورزش های تحمل وزن مانند تمرینات قدرتی یا پیاده روی نیز به پیش گیری از پوکی استخوان کمک می نماید.
پیروی از رژیم های غذایی مد روز و بالا و پایین کردن چرخه وزن می تواند برای استخوان های شما مضر باشد. درعوض، مطمئن شوید که وزن خودرا با مصرف کالری کافی در هر روز حفظ کنید.
خوردن پروتئین کافی برای قوی نگه داشتن استخوان ها پیشنهاد می شود اما در مصرف آن زیاده روی نکنید؛ پروتئین بیش از اندازه، کلسیم لازم را از استخوان های شما استخراج می کند.
طبق گفته کلینیک مایو، از آنجا که سیگار با سلامت استخوان ها مرتبط می باشد شما باید این عادت را ترک تا استخوان های خودرا در آینده حفظ کنید.




منبع:

1401/08/08
13:06:25
5.0 / 5
610
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
آزمایشگاه رادین