سازمان جهانی بهداشت:

می توان نسبت به مبارزه جهانی مقابل كرونا امیدوار بود

می توان نسبت به مبارزه جهانی مقابل كرونا امیدوار بود

به گزارش آزمایشگاه رادین دبیركل سازمان جهانی بهداشت (WHO) با اشاره به تلاش امیدواركننده نیوزیلند در روند مقابله با كرونا اظهار داشت: جهان شاهد ˮجوانه های سبز امیدˮ در روند مقابله با بیماری كووید-19 است.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایسنا، «تدروس آدهانوم قبریسوس» دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در سخنانی با اشاره به گستردگی همه گیری کروناویروس و ابتلای بیش از ۲۰ میلیون نفر در جهان به بیماری کووید-۱۹ اظهار نمود: انتظار می رود تا اختتام این هفته موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری به ۷۵۰ هزار نفر برسد.
هرچند، وی ادامه داد: دلایلی وجود دارد که می توان نسبت به مبارزه جهانی با بیماری کووید-۱۹ امیدوار بود.
تدروس آدهانوم قبریسوس از نیوزیلند بعنوان الگویی جهانی در واکنش به همه گیری این بیماری یاد کرد چونکه بیش از ۱۰۰ روز است هیچ موردی از انتقال بومی بیماری کووید-۱۹ در این کشور گزارش نشده است.
دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه هم اکنون خیلی از مردم جهان در غم و ناراحتی هستند و جهان در حال سپری کردن لحظات سختی است، اظهار داشت: اما من می خواهم شفاف صحبت کنم، ما شاهد "جوانه های سبز امید" در روند مقابله با بیماری کووید-۱۹ هستیم و هیچ فرقی نمی کند در کدام کشور، منطقه، شهر و روستا هستیم، برای مهار شیوع این بیماری هیچ وقت دیر نیست.
سازمان جهانی بهداشت خواهان آن شد تا کشورها به استفاده تلفیقی از شناسایی سریع مبتلایان، ردیابی افراد در تماس با مبتلایان، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شستشوی منظم دست ها اقدام نمایند تا شیوع این بیماری کاهش پیدا کند.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، او همینطور هشدار داد که مهار و سرکوب موثر بیماری کووید-۱۹ در جامعه بمنظور بازگشایی مدارس لازم است.




منبع:

5.0 / <5
1832
1399/05/21
14:43:50
تگهای خبر: بهداشت , بیماری
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
آزمایشگاه رادین