ردیابی سویه جدید کرونا توسط مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای آمریکا

ردیابی سویه جدید کرونا توسط مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای آمریکا

آزمایشگاه رادین: مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای ایالات متحده (CDC) روز گذشته (پنجشنبه) اعلام نمود که درحال ردیابی سویه جدید کروناویروس است.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از رویترز، مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای ایالات متحده در پستی در پلت فرم پیامرسان X (توئیتر) اظهار داشت که این سویه BA.۲.۸۶ نام دارد و در ایالات متحده و دانمارک شناسایی شده است.
این مرکز همین طور اعلام نمود: همانطور که درحال کسب اطلاعات بیشتر درباره ی BA.۲.۸۶ هستیم، همچنان بر سفارش های پیشین برای صیانت از خود در مقابل کووید۱۹ تاکید می نماییم.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز اوایل روز گذشته در پستی در X اعلام نمود که BA.۲.۸۶ را به سبب تعداد زیاد جهش هایی که دارد، به عنوان «گونه تحت نظارت» طبقه بندی کرده است.
دکتر «اس. وسلی لانگ»، مدیر پزشکی میکروبیولوژی تشخیصی در هوستون متدیست در این زمینه اظهار داشت: باید دید آیا BA.۲.۸۶ می تواند از سایر سویه های ویروس پیشی بگیرد یا توانایی در فرار از پاسخ های ایمنی ناشی از عفونت یا واکسیناسیون قبلی را دارد یا خیر؟.
سازمان جهانی بهداشت در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ بطور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام نمود. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین المللی اعلام نموده بود.



5.0 / <5
413
1402/05/28
12:30:15
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , پزشك , پزشكی
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
آزمایشگاه رادین