چه زمانی برای ناهار خوردن ایده آل است؟

چه زمانی برای ناهار خوردن ایده آل است؟

به گزارش آزمایشگاه رادین، سلامت نیوز نوشت: وقت ناهار باید فرصتی برای دریافت انرژی و تجدید قوا باشد؛ در بعضی از کشورها، مردم حتی از محل کار خارج می شوند و به خانه باز می گردند تا برای صرف وعده غذایی به خانواده بپیوندند.



بعد از یک نیم روز سخت و طاقت فرسا گذراندن زمان با خانواده و یا دوستان و میل کردن یک ناهار دلچسب می تواند بسیار لذت بخش باشد؛ اما بهترین زمان برای ناهار خوردن چه وقتی است؟

آئودرا ویلسون، متخصص پزشکی، می گوید: «تعیین بهترین زمان برای ناهار با درک اهمیت صبحانه در برنامه روزانه شما شروع می شود.» ویلسون تاکید می کند که چه بخواهید وزن کم کنید یا فقط بخواهید در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید، صبحانه برای دفع گرسنگی شدید و تثبیت خلق و خوی شما در طول روز مهم است. خوردن صبحانه اندکی بعد از بیدار شدن به شما کمک می نماید تا انرژی بیشتری داشته باشید و عادات غذایی سالم تری را ترویج دهید.

یک صبحانه کوچک و پر پروتئین مانند یک تخم مرغ کامل، ماست ترکیب شده با میوه یا نان غلات کامل با کره آجیل روی آنرا امتحان نمایید. نان تست می تواند نشانه های طبیعی گرسنگی بدن شما را باردیگر احیا کند.

در حالت ایده آل، باید چهار تا پنج ساعت پس از خوردن صبحانه ناهار بخورید تا قند خون خودرا ثابت نگه دارید.

ویلسون توضیح می دهد: «اگر ساعت هفت بامداد صبحانه می خورید، ناهار را بین ساعت ۱۱ بامداد تا ظهر هدف قرار دهید».

یک میان وعده ساده و کوچک و مفید می تواند شما را تا آن زمان نگه دارد. میان وعده های ایده آل تلفیقی از پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی های سالم هستند، مانند یک سیب با یک مشت آجیل یا سبزیجات همراه با هوموس.

پروتئین، چربی و فیبر سالم، سیستم بدنی شما را متعادل نگه می دارد تا دفعه بعد که غذا می خورید احساس گرسنگی شدید نکنید. برای وعده ناهار اصلی، وعده های غذایی غنی از همین مواد مغذی را انتخاب کنید تا رسیدن زمان شام احساس گرسنگی نداشته باشید.

و اگر در مورد شام متعجب هستید، اهتمام کنید از همان قانون سرانگشتی پیروی کنید: شام را چهار تا پنج ساعت پس از ناهار بخورید.

این کار به جلوگیری از افراط در وعده عصر کمک می نماید. اگر شام سریع امکان پذیر نیست، یک میان وعده سبک و مغذی در پس از ظهر می تواند به کنترل گرسنگی شما تا زمان صرف غذا کمک نماید. تعدادی از کارشناسان می گویند اگر سه ساعت پیش از خواب غذا بخورید و دیگر چیزی میل نکنید، این کار به شما کمک می نماید هم وزن سالمی داشته باشید و هم قند خون خودرا ثابت نگه دارید.

چرا زمان خوردن ناهار اهمیت دارد؟

مطالعات همچنان بر اهمیت زمان وعده های غذایی ما تأیید می کنند.

یک مطالعه در سال ۲۰۲۳ از دانشگاه نورث وسترن، غذا خوردن در یک محدود زمانی را در کانون توجه قرار داد و نشان داد که این کار می تواند به اندازه کالری شماری برای مدیریت رژیم غذایی موثر باشد. غذا خوردن با محدودیت زمانی روشی است برای برنامه ریزی وعده های غذایی خود؛ به شکلی که تمام غذای روزانه خودرا در یک بازه زمانی معین بخورید. این محدوده اغلب در بازه زمانی ۸ تا ۱۲ ساعته قرار دارد.

دکتر شاینا الکساندریا، استادیار پزشکی پیشگیرانه در بخش آمار زیستی در دانشگاه نورث وسترن، خاطرنشان می کند که شمارش کالری اغلب منجر به خستگی از یک رژیم غذایی می شود، در صورتیکه غذا خوردن در یک محدوده زمانی ساده تر است.

در اصل همه چیز به زمان وعده های غذایی شما بستگی دارد. با تمرکز بر زمان غذا خوردن، بجای شمارش هر کالری، پایبندی به یک برنامه غذایی سالم می تواند بسیار آسان تر شود.



منبع:

1402/09/03
18:20:43
5.0 / 5
206
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
آزمایشگاه رادین