12 عادت رایج که در دراز مدت مغزتان را نابود می کند

12 عادت رایج که در دراز مدت مغزتان را نابود می کند

به گزارش آزمایشگاه رادین، همشهری آنلاین نوشت: مبحث سلامت روان همچنان در کانون توجه قرار دارد. همه ما باید در همه زمان های سال مراقب خودمان باشیم، در حالیکه ماه های زمستان می تواند شرایط را برای کسانی که با شبهای طولانی و دوره های کوتاه تر نور روز دست و پنجه نرم می کنند، پیچیده تر کند.



در حالی که صحبت در مورد این که برای سلامت مغز از چه چیزهایی باید اجتناب کرد، بسیار است، در این مطلب نگاهی می اندازیم به آن چه کارشناسان در مورد عادت هایی که به مغز ما صدمه می رسانند می گویند.

۱. نشستن

کسانی که در یک محیط اداری کار می کنند اجتناب از این مورد را چالش برانگیز می دانند، اما نشستن طولانی مدت بر مغز تاثیر می گذارد. یک فرد بالغ به صورت متوسط حدود شش ساعت و نیم در روز می نشیند. طبق گفته هاروارد هلث، این امر بخشی از مغز در رابطه با حافظه را مختل می کند و سفارش می شود پس از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه نشستن در خارج از خانه یا محل کار از جای خود بلند شوید.

۲. کم خوابی

هر کسی که الگوهای مضر را مطالعه کرده باشد احتمالا می داند که کمبود خواب می تواند به سلامت روان صدمه برساند. طبق تنیجه یک پژوهش، حدود یک سوم از ما هفت تا هشت ساعت سفارش شده در شب را نمی خوابیم که می تواند به عملکردهای شناختی همچون حافظه، حل مساله و استدلال صدمه برساند. یک ساعت زودتر به رختخواب رفتن به شما کمک می نماید تا زمان بیشتری برای خواب داشته باشید.

۳. استرس مزمن

گزارش هاروارد نشان داده است که استرس مزمن می تواند سلول های مغز را از بین ببرد و بر حافظه و یادگیری تاثیر بگذارد. این یک اخطار نگران کننده است، اما خیلی از ما زندگی پر استرسی داریم، پس چگونه از آن اجتناب کنیم؟ برای حل این مشکل در روز چند دقیقه ای را به مدیتیشن و تمرکز روی تنفس اختصاص دهید.

۴. نداشتن فعالیت اجتماعی

برای بعضی از ما این گونه است که هنگامی که احساس ضعف و بی حوصلگی می نماییم، دوست نداریم با دیگران در ارتباط باشیم که این برای عملکرد شناختی ما مفید نیست. با دور نگه داشتن خود از روابط اجتماعی، بخشی از لایه بیرونی مغز را که اطلاعات را پردازش می کند، از دست می دهیم. این چالش برانگیزترین عنصر برای کسانی است که با سلامت روانی دست و پنجه نرم می کنند، اما لازم نیست خویش را در دنیایی پر از غریبه قرار دهید. فعالیت اجتماعی را در این مواقع به یک گروه مورد اعتماد از دوستان نزدیک محدود کنید.

۵. کمبود نور خورشید

طبق گزارش هاروارد، چهار مورد اول لیست شده در اینجا بزرگترین تهدیدها برای سلامت مغز هستند. با این وجود، عادات دیگری وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد. اختلال عاطفی فصلی وضعیتی است که به کمبود نور خورشید مربوط می شود. این می تواند منجر به مشکلات گوناگونی شود، همچون کمبود سروتونین، که می تواند بر خلق و خو، اشتها و خواب تاثیر بگذارد. اغلب سفارش میشود یک لامپ SAD خریداری کنید، که می تواند به تقلید نور خورشید در داخل خانه کمک نماید، در حالیکه برای حفظ سطح ویتامین D هم ضروریست.

۶. الکل و دود

هنگامی که در پایین ترین نقطه از وضعیت روحی قرار داریم، خیلی از ما به الکل، سیگار یا مواد غیرقانونی روی می آوریم تا به ما کمک کنند. وسوسه ای برای جستجوی یک عامل بیرونی برای نشاط فوری وجود دارد که قابل درک است، اما این محصولات همه در بلند مدت مضر هستند. همه اینها می توانند منجر به تجارب افسردگی در زمانیکه از آنها استفاده نمی نماییم، شوند.

۷. رژیم غذایی ضعیف

اگر در تلاش هستیم که از خود مراقبت نماییم، پختن یک وعده غذایی سالم در بالای لیست اولویت های ما قرار می گیرد. خوردن غذاهای راحت مانند شکلات برای میان وعده بسیار آسان تر است. سبک زندگی نامناسب رژیم غذایی تهدیدی برای سلامت مغز است، ازاین رو تلاش کنید به این مورد رسیدگی کنید و اگر مجبور به خوردن میان وعده هستید، تلاش کنید آب نبات را با میوه یا سبزیجات خام جایگزین کنید.

۸. پرخوری

حتی اگر سالم ترین غذاها را هم می خورید، به یاد داشته باشید که آنرا متناسب نگه دارید. مهم نیست که چه چیزی به بدن خود وارد می نماییم، پرخوری یک نگرانی است و چاقی می تواند منجر به مشکلات قلبی، دیابت و فشار خون بالا شود که همگی با آلزایمر و مشکلات کلی مغز مرتبط هستند.

۹. پوشاندن سر در هنگام خواب

مراقب نحوه خوابیدن خود باشید. پوشاندن سر یک عامل کمتر شناخته شده در بعضی اختلالات مغزی است. اگر زیر بالش می خوابید، این کار می تواند سطح اکسیژن خون را کم کند و منجر به افزایش دی اکسید کربن شود. خستگی و خواب آلودگی می تواند با همان عوارض جانبی مانند کمبود خواب عمومی همراه باشد.

۱۰. کار در هنگام بیماری

زمانی که بیمار هستید مغز و بدن برای مبارزه با بیماری با هم کار می کنند و اگر تلاش کنید با این بیماری مقابله کنید، بهبودی را به تاخیر می اندازید. نتایج این کار افزایش بیشتر استرس خواهد بود.

۱۱. نداشتن ورزش ذهنی

این فقط بدن نیست که به ورزش نیاز دارد؛ مغز شما هم به تمرین نیاز دارد. ما می توانیم ماده خاکستری را با پازل و بازی های فکری هوشیار نگه داریم. یاد گرفتن مهارت های جدید هم مفید می باشد، ازاین رو به سرگرمی هایی که همیشه می خواستید در آن شرکت کنید فکر کنید.

۱۲. قرار گرفتن در معرض نویز

اگر دوست دارید هدفون خویش را در حالت کامل قرار دهید، باید خویش را برای رویارویی با چندین مشکل سلامتی آماده کنید. از دست دادن شنوایی با از دست دادن بافت های مغز مرتبط می باشد که به بیماری آلزایمر ارتباط دارد. سفارش می شود سطح نویز را حدود ۶۰ درصد صدای موجود نگه دارید و حداکثر دو ساعت در روز از هدفون استفاده کنید.
بیشتر بخوانید: رژیم غذایی گیاهی خطر مبتلا شدن به این بیماری را تا ۲۴ درصد کاهش می دهد
۲۳۳۲۳۶



منبع:

1402/09/26
15:59:51
5.0 / 5
283
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
آزمایشگاه رادین