رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد:

انجام ۲۲۱ مأموریت نجات در محیط های آبی كشور در تابستان

انجام ۲۲۱ مأموریت نجات در محیط های آبی كشور در تابستان

به گزارش آزمایشگاه رادین رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انجام ۲۲۱ مأموریت نجات (غرق شدگی) در محیط های آبی كشور(رودخانه ها، سواحل دریا و دریاچه پشت سدها) در تابستان ۱۳۹۹ از جانب امدادگران و نجاتگران هلال احمر اطلاع داد.


مهدی ولی پور روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان گزارش مأموریت های امداد و نجات در تابستان ۱۳۹۹ اضافه کرد: در تابستان ۲۲۱ مورد مأموریت امداد و نجات در محیط های آب کشور در ۲۸ استان به انجام رسید، که منجر به نجات ۷۶ نفر، انتقال ۳۱ مصدوم به مراکز درمانی و عرضه خدمات سرپایی به ۲۱ نفر از مصدومین این حوادث شده است.
وی افزود: با تلاش نجاتگران هلال احمر در رسیدگی فوری به صدمه دیدگان حوادث(غرق شدگی) در محیط های آبی و نجات جان افراد مضطر، بیشترین عملیات نجات در محیط های آبی به ترتیب مربوط به سواحل دریا با ۳۳ درصد، رودخانه با ۳۰ درصد و دریاچه پشت سد ها با ۱۷ درصد است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: طبق آخرین اطلاعات ثبت شده در سامانه های اطلاعاتی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیشترین عملیات ساحلی در محیط های آبی استان های مازندران با ۳۴ مورد (۱۵ درصد از کل مأموریت های ساحلی)، گیلان با ۳۳ مورد(۱۵ درصد از کل مأموریت های ساحلی) و خوزستان با ۲۳ مورد(۱۰ درصد از کل مأموریت های ساحلی) انجام شده است.
ولی پور با اشاره به اینکه در طرح امداد و نجات تابستان سال جاری ۴۵ پست موقت و ثابت امداد و نجات ساحلی هلال احمر برای نجات جان مسافران این فصل در داخل طرح های سالم سازی دریا و در کنار ناجیان غریق فدراسیون و سایر دستگاه ها فعال بودند، اظهار داشت: این شمار پست موقت در سواحل شمالی استان های گلستان یک پست (ساحل بندر گز)، استان گیلان ۱۰ پست (رضوانشهر، آستانه، آستارا، انزلی، تالش، لنگرود، رودسر، رشت، لاهیجان، لنگرود)، استان مازندران ۱۰ پست (فرح آباد، چپکرود جویبار، پارکینگ ۳ بابلسر، پارک لاله فریدونکنار، پلاژ دارایی محمود آباد، ایزدشهر نور، طرح شهرداری نور، سی سنگان نوشهر، ولی آباد تنکابن، ساحل طلایی رامسر) و استان های خوزستان یک پست شهرستان شوشتر، سیستان و بلوچستان یک پست (چابهار ساحل تیس)، آذربایجان غربی یک پست (ساحل دریاچه ارومیه) و جزیره کیش یک پست (پلاژ آقایان) به عرضه خدمات امداد و نجات ساحلی و دریایی به مسافران تابستانی پرداختند.
وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تلفن گویای «ندای امداد» با شماره ۱۱۲ در هر جا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون احتیاج به سیمکارت در دسترس می باشد.
ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، عرضه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای صدمه دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور همچون وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.
سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیشتر از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور بعنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به صدمه دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سرتاسر کشور اجرا نماید.




منبع:

5.0 / <5
1627
1399/07/11
16:45:30
تگهای خبر: آموزش , امداد , خدمات , درمان
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
آزمایشگاه رادین