همكاری هلال احمر و كمیته امداد در پیشگیری و كاهش لطمه های اجتماعی

همكاری هلال احمر و كمیته امداد در پیشگیری و كاهش لطمه های اجتماعی

دامنه همكاری جمعیت هلال احمر و كمیته امداد امام خمینی(ره) با رونمایی از طرح ملی «یاس» با هدف كاهش و پیش گیری از لطمه های اجتماعی با مشاركت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گسترش یافت.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر، محمد گلفشان در آیین رونمایی از طرح «یاس» که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای این طرح اقدام عملی در کاهش و پیش گیری از لطمه های اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم با اجرای طرح «یاس» حس مسئولیت و مشارکت اجتماعی و همین طور عزت نفس مددجویان کمیته امداد دو چندان و تعهد اصلی اجتماع محور را در خانه های هلال اجرا نماییم، اضافه کرد: هدف ما سازماندهی، توان افزایی و بکار گیری افراد تحت پوشش کمیته امداد در خانه های هلال است.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه خانه های هلال بهترین مکان برای آموزش و مهارت ورزی مددجویانی است که در روستاها و حاشیه شهرها پراکنده هستند، اضافه کرد: حالا جامعه هدف و تعداد سهمیه های اجرای این طرح مشخص شده که به صورت پایلوت اجرا می شود.
گلفشان اظهار داشت: ۴۰ منطقه تحت پوشش کمیته امداد در سراسر کشور در حاشیه کلان شهرها و مراکز استانها مشخص شده که در هر نقطه ۵ خانه هلال فعال خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در هر خانه هلال یک تیم پنج نفره فعالیت می کند، گفت: در اولین مرحله اجرای طرح یاس ۱۰۰۰ نفر از ساکنان مناطق حاشیه ای شهرها در امتداد انجام مسئولیت اجتماعی و ارائه خدمات داوطلبانه و بشردوستانه هلال احمر و همین طور افزایش توان افزایی و حفظ توان جمعیت هلال احمر و کمیته امداد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اشاره کرد: با حمایت مالی و معنوی کمیته امداد و با بهره گیری از ظرفیت نیروهای جمعیت هلال احمر مددجویان و افراد لطمه پذیر تحت پوشش خدمات آموزشی قرار می گیرند که می توان از این فرصت در بحران ها و بلایای طبیعی نیز استفاده نمود.
گلفشان با اعلان اینکه مخاطبان این طرح ساکنان حاشیه شهرها که تحت پوشش معاونت فرهنگی کمیته امداد هستند، اضافه کرد: می خواهیم با اجرای این طرح، آموزش را که بهترین و موثرترین راه پیشگیری و کاهش لطمه های اجتماعی است را نهادینه نماییم.
وی با تاکید به اینکه محتوای آموزشی طرح یاس از طرف جمعیت هلال احمر و کمیته امداد تهیه و تدوین و در خانه های هلال اجرا می شود، اضافه کرد: حالا سیاستگذاری و ستاندن مجوز برای عملیاتی شدن طرح انجام شده و تدوین پیش نویس نیز در مرحله اجرا است که به هماهنگی عوامل اجرائی استانها به صورت مجازی صورت خواهد گرفت.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر یادآوری کرد، سهمیه های در نظر گرفته شده با هماهنگی استانها تعیین می شود و تیمی هم برای تهیه محتوای آموزشی در نظر گرفته خواهد شد.
گلفشان اظهار داشت: طرح «یاس» که برگرفته از نام حضرت فاطمه (س) است، در هفت گام اجرا می شود، گام نخست رونمایی از طرح به صورت ویدیو کنفرانس و مشخص شدن برنامه ها و حوزه های کاری بود و گام های بعدی به ترتیب انجام هماهنگی با مدیران عامل استانها و کمیته امداد برای شناسایی مکان های مورد نظر، ایجاد خانه های هلال، معرفی دبیرخانه سازمان جوانان و کمیته امداد در اجرای طرح، تاسیس و آماده سازی خانه های هلال، انتخاب افراد واجد شرایط تشکیل بانکهای اطلاعاتی برای شروع آموزش و برگزاری آزمون ها، صدور کارت عضویت و اجرای طرح بر طبق تقویم اجرائی و در آخر ابلاغ دستورالعمل ها و بخشنامه ها در سراسر کشور برای اجرای طرح است.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
این اهداف عبارت از کوشش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش در امتداد برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و پشتیبانی از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.
جمعیت هلال احمر حالا در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زوار عتبات عالیات است.
همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می کند.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تابحال در راه اهداف انسان دوستانه و اصول هفت گانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.



5.0 / <5
1413
1399/08/23
22:50:35
تگهای خبر: آموزش , امداد , بهداشت , پزشك
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
آزمایشگاه رادین