همتی:

شماره ۱۴۷ ندای صلح هلال احمر راه اندازی می شود

شماره ۱۴۷ ندای صلح هلال احمر راه اندازی می شود

رئیس جمعیت هلال احمر از طریق اندازی شماره ۱۴۷ «ندای صلح» بعنوان سامانه و پل ارتباطی مردم با این جمعیت اطلاع داد و اظهار داشت: این سامانه ارتباطی از هفته آینده عملیاتی می شود.


«کریم همتی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اضافه کرد: همواره وجود سامانه ای برای شنیدن درد و دل، صحبت های مردم و همینطور ارتباط مستقیم آنها با جمعیت هلال احمر احساس می شد که این احساس احتیاج به وجود سامانه ارتباطی برای ثبت مسائل و مشکلات پرسنل و مردم، منجر به راه اندازی خط تلفن ۱۴۷ «ندای صلح» شد.
وی توضیح داد: «ندای صلح» با امکان ارتباط همزمان ۳۰ کاربر، پذیرای صحبت های هموطنان و رسیدگی به مشکلات آنان است و مردم بعد از ثبت صحبت های خود با دریافت کد رهگیری منتظر پاسخ می مانند و همکاران بعد از بررسی مشکلات در مدت زمان ۳ تا ۴ روز کاری، نسبت به اعلام پاسخ اقدام می کنند.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
این اهداف عبارت از کوشش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان ها و کوشش در جهت برقراری دوستی، تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و پشتیبانی از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.
جمعیت هلال احمر حالا در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی عرضه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائرین عتبات عالیات است.
همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران هم با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می کند.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیشتر از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تاکنون در راه اهداف انسان دوستانه و اصول هفت گانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.


5.0 / <5
1561
1399/09/29
22:26:02
تگهای خبر: امداد , بهداشت , پزشك , پزشكی
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
آزمایشگاه رادین