بكارگیری گروه های واكنش سریع هلال احمر در پایگاه های امدادی استانها

بكارگیری گروه های واكنش سریع هلال احمر در پایگاه های امدادی استانها

به گزارش آزمایشگاه رادین معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از بکارگیری تیم های واکنش سریع هلال احمر در پایگاه های امدادی استانها آگاهی داد و اظهار داشت: بر طبق ابلاغ دبیرکل هلال احمر، این تیم ها در نزدیکترین پایگاه مرکز هر استان مستقر می شوند و الان در طرح امداد زمستانه فعال می باشند.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا ازی جمعیت هلال احمر، محمدباقر محمدی به تشریح وضعیت به کارگیری تیم های واکنش سریع هلال احمر و آینده این تیم ها پرداخت و اظهار داشت: تیم های واکنش سریع در مراکز استانها مستقر بودند و قرار بود باتوجه به آموزش های ارائه شده، در شهرستان های بالای ۱۲۰ هزار نفر هم این تیم ها تشکیل گردد اما به سبب محدودیت و کمبود اعتبارات مالی و همین طور نیاز به تجهیز این تیم ها به تجهیزات امدادی انفرادی، این امر محقق نشد.
وی اضافه کرد: نظر سازمان امداد و نجات این است که باید امدادگران همه پایگاه های امدادی و افرادی که در عملیات ها ورود می کنند بعنوان تیم های واکنش سریع محسوب شوند. بنا بر این در آینده نزدیک در بحث تشکیل تیم های واکنش سریع، تجدید نظر کلی خواهد شد.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات اظهار داشت: برای عملیاتی تر شدن تیم های واکنش سریع و حفظ آمادگی این تیم ها که هم اکنون در مراکز ستادی استانها مستقر هستند، و با توجه به این که در وضعیت شیوع ویروس کرونا با کمبود امدادگر و نجاتگر مواجه هستیم، تیم های واکنش سریع بر طبق دستورالعملی که از طرف دبیرکل جمعیت هلال احمر ابلاغ گردیده، در نزدیکترین پایگاه مرکز استان و در طرح امداد زمستانه به کارگیری می شوند.
به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایرنا، ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای لطمه دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور همچون وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.
سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور بعنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر شمرده می شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به لطمه دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می کند.




منبع:

0.0 / <5
1372
1399/10/17
23:57:47
تگهای خبر: آموزش , امداد , خدمات , هلال احمر
X
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
آزمایشگاه رادین