تولیت حضرت معصومه

هلال احمر رویكرد فرامذهبی خویش را در امداد رسانی حفظ كند

هلال احمر رویكرد فرامذهبی خویش را در امداد رسانی حفظ كند

به گزارش آزمایشگاه رادین تولیت آستان حضرت معصومه (س) گفت: در امداد رسانی نباید دین ملاک عمل انسان باشد بنابر این به بی دین ها نیز باید کمک کرد و این نگاه باید در مجموعه جمعیت هلال احمر حفظ شود.


به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، از مرکز خبر حوزه آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: خداوند ما را امر به نیکی کرده و فرموده که نیکوکاران را دوست دارد، دوستی خداوند به هر کاری به آن کار برکت می دهد و هلال احمر هم با عنایت به اصول هفت گانه بی غرضی، بی طرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان شمولی جایگاه خاص انسانی دارد.
سعیدی با اشاره به اینکه پیام هلال احمر به مردم این بوده که باید همه با هم منسجم و متحد باشند خاطرنشان کرد: این که این تشکیلات به دور از خط، نگاه، مذهب و حتی دین کار می کند پرارزش است و این نگاه یک نگاه اسلامی است چونکه اسلام می گوید که در امداد رسانی نباید دین ملاک عمل انسان باشد بنابر این به بی دین ها هم باید کمک کرد و این نگاه باید در مجموعه جمعیت هلال احمر حفظ شود.
وی اضافه کرد: این که رهبری پس از تزریق واکسن فرموند فرمول های این واکسن را به دیگران هم بدهید به خاطر این است که مبحث جان انسان ها مطرح است و ما مانند کشورهای دیگر نیستیم که به خاطر منافع مادی اگر گندم اضافه می آورند به دریا می ریزند تا قیمت پایین نیاید.
سعیدی بیان داشت: اگر برغم مشکل های اقتصادی کمک های مردم به نهادهای خیریه بیشتر شده است به خاطر این است که نگاه مردم ما نگاه دینی و انسانی است و این که طلبه ها برای امداد رسانی به مردم بسیج شده اند هم نشان داده است حوزه های علمیه یک مکان در بسته و بی ارتباط با جامعه نیست.
وی با اشاره به اینکه موقوفه های هر مجموعه اگر خوب اداره شود اعتماد مردم به آن مجموعه افزایش می یابد بیان نمود: باید مدیران جهادی در همه عرصه ها حضور داشته باشند و اگر مدیران کارآمد و جهادی روی کار باشند اعتماد مردم به مجموعه ها بیشتر و موقوفه ها هم به دنبال آن بیشتر خواهد شد.
کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در مسافرت به قم ضمن رونمایی از تجهیزات امدادی و خودرویی، تعدادی طرح امدادی بخصوص پایگاه امداد و نجات محور قم - گرمسار و ۱۲ خانه و کانون هلال احمر را افتتاح نمود.
در این سفر، عملیات اجرایی راه اندازی پایگاه امداد و نجات شهرستان جعفریه و پارکینگ امدادی قم هم شروع شد./



منبع:

5.0 / <5
1151
1400/04/11
15:39:40
تگهای خبر: امداد , هلال احمر
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
آزمایشگاه رادین