متخصصان چینی اعلام كردند

واكسن سینوواك احیانا نیاز به تزریق دز تقویتی دارد

واكسن سینوواك احیانا نیاز به تزریق دز تقویتی دارد

به گزارش آزمایشگاه رادین نتایج یک بررسی جدید از طرف متخصصان چینی نشان می دهد: آنتی بادی واکسن کروناویروس موسوم به سینوواک بعد از شش ماه کاسته می شود.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایسنا، بررسی های آزمایشگاهی حاکی از آنست که آنتی بادی واکسن کروناویروس سینوواک بعد از شش ماه از بین می رود و تزریق دُز تقویتی می تواند کمک کننده باشد.
نتایج این بررسی نشان می دهد: آنتی بادی های تولید شده با تزریق واکسن سینوواک از حدود شش ماه بعد از تزریق دُز دوم در بیشتر دریافت کنندگان واکسن به کمتر از آستانه آن کاهش می یابد و تزریق دُز سوم می تواند اثربخشی آنرا تقویت کند.
پژوهشگران چینی یافته های بدست آمده را برمبنای مطالعه نمونه خون افراد سالم ۵۹- ۱۸ سال منتشر نمودند. در این مطالعه مشخص شد افرادی که دو دُز واکسن را با فاصله دو یا چهار هفته دریافت کرده اند، بعد از گذشت شش ماه به ترتیب تنها از ۱۶.۹ و ۳۵.۲ درصد از سطح آنتی بادی خنثی کننده ویروس کرونا، بالاتر از آستانه برخوردار بودند.
این ارزیابی بر طبق داده های دو گروه و با حضور بیش از ۵۰ داوطلب بوده است، در حالی که در این مطالعه دُز سوم به ۵۴۰ داوطلب تزریق شد.
به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج این مطالعه نشان داد: هنگامیکه داوطلبان برخی گروه ها دُز سوم را حدود شش ماه پس از مرحله دوم تزریق کردند، سطح آنتی بادی خنثی کننده ۲۸ روز بعد از تزریق دُز دوم حدود سه تا پنج برابر افزایش یافت.




منبع:

5.0 / <5
1277
1400/05/05
13:15:33
تگهای خبر: متخصص
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
آزمایشگاه رادین