تکلیف افرادی که برای رفتن به حج واکسن مورد نظر سعودی را نزده اند،

تکلیف افرادی که برای رفتن به حج واکسن مورد نظر سعودی را نزده اند،

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تکلیف افرادی که برای رفتن به حج واکسن مورد نظر سعودی را نزده اند مشخص کرد.


طاهر درودی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا درباره افراد عازم به حج تمتع که واکسن های مورد تایید سعودی را نزده اند، اظهار داشت: افرادی که دو دز واکسن هایی مانند سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک زدند مورد تایید عربستان است و احتیاج به تزریق واکسن دیگری نیست، اما افرادی که این سه واکسن را نزدند باید تا زمان اعزام به عربستان دو دز واکسن سینوفارم تزریق کنند.
وی با بیان اینکه این نظر مشترک وزارت بهداشت و هلال احمر است، اضافه کرد: تمام فرایندها برای تزریق این دو دز واکسن به افراد که عازم حج هستند، با همکاری وزارت بهداشت انجام گرفته است و افراد که این شرایط را دارند باید هرچه سریعتر با دردست داشتن کارت ملی به مراکز تزریق واکسن بروند و دز نخست واکسن سینوفارم را تزریق کنند و بعد از یک ماه، دز دوم سینوفارم را تزریق کنند.
درودی افزود: بعد از طی این مراحل، کارت دیجیتال واکسن برای ورود به عربستان و اعمال حج به فرد اعطا می شود و آن موقع فرد می توانند وارد کشور عربستان سعودی شود.
وی با بیان اینکه تزریق واکسن، تنها مورد پروتکل شیوه نامه کرونا برای ورود به عربستان نیست، اظهارداشت: تمام زائرین موظف به در دست داشتن جواب منفی Pcr منفی هستند و باید به جز تزریق کرونا، هنگام ورود به عربستان در سلامت کامل باشند.
به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از خبرگزاری ایرنا، بر مبنای تازه ترین اعلام رسمی وزارت حج و عمره عربستان، تعداد اختصاص یافته به جمهوری اسلامی ایران در حج سال جاری ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر است. تعداد یاد شده شامل حجاج و عوامل اجرایی هستند.



منبع:

5.0 / <5
808
1401/02/23
12:36:26
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , پزشكی , سلامت
X
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
آزمایشگاه رادین