درمان های خانگی برای کاهش چربی ناحیه شکم

درمان های خانگی برای کاهش چربی ناحیه شکم

کاهش چربی شکم برای سلامت در طولانی مدت مفیدست و خطر مبتلاشدن به بیماریهای جدی را کم می کند.


به گزارش آزمایشگاه رادین به نقل از ایسنا، این در حالی است که چربی بیش از اندازه شکم می تواند منجر به بیماریهای قلبی، دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا شود. با اینحال راه های ارزان قیمتی وجود دارد که می توانید حتی در خانه امتحان نمایید تا شاهد از میان رفتن چربی شکمی باشید:
بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اصلاح سبک زندگی با رعایت اصول مناسب تغذیه ای برمبنای آنچه که در ادامه می خوانید عامل موثری برای کاهش چربی ناحیه شکم است:
_ مصرف پروتئین را افزایش دهید: کاهش مصرف کربوهیدرات ها و افزایش مصرف پروتئین یکی از سریع ترین راه ها برای از دست دادن چربی شکمی است. پروتئین به تعادل قند خون و سطوح پایین انسولین کمک می نماید. اگر نمی توانید مصرف کربوهیدرات را نادیده بگیرید، نوع ساده آن مانند نان سفید یا ماکارونی را کنار بگذارید و بجای آن کربوهیدرات های پیچیده مانند میوه های فصلی، سبزیجات ریشه ای و کاهو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
_ روغن نارگیل را به رژیم تان اضافه کنید: این نوع روغن از تری گلیسیرید با زنجیره متوسط تشکیل شده است و تحقیقات نشان می دهد خیلی از مزایای آن شامل این نوع تری گلیسیرید است. روغن نارگیل به آسانی قابل هضم است و متابولیسم بدن را بالا می برد.
_ استرس خودرا کاهش دهید: استرس مزمن یکی از عوامل افزایش چربی شکمی است. سطوح بالای کورتیزول که در نتیجه استرس در بدن ترشح می شود، افزایش اشتها را به همراه دارد و میل به افزایش سوخت و ساز بدن را کم می کند. همین، علت بروز چاقی شکمی است. برای کاهش استرس، مدیتیشن کنید و تکنیک های تنفس عمیق را بیاموزید. این قدمهای ساده به شما کمک می نماید تا یک اینچ از چربی شکم تان را تنها در ۷ دقیقه از دست دهید.
_ هر روز چای سبز بنوشید: این نوع چای سرعت متابولیسم را بالا می برد و به کبد در سوختن چربی ها کمک می نماید. چای سبز را جایگزین قهوه کنید چون مطالعات نشان داده اند که ۴ تا ۵ فنجان از این نوع چای سبز منجر به از میان رفتن چاقی شکمی می شود.
_ بیشتر بخوابید: راه اعجاب انگیز دیگر برای از دست دادن چربی شکمی، دریافت کافی خواب است. مطالعات نشان می دهد که ۶ تا ۸ ساعت خواب در شب، منجر به حفظ سطح انسولین شده و هورمون های استرس را کم می کند. بعلاوه، خواب کافی انرژی لازم را برای سوخت کالری در طول روز به شما می دهد.
_ ادویه به غذای تان اضافه کنید: ادویه هایی مانند زردچوبه به سبب وجود کورکومین در آن، منجر به کاهش التهاب در بدن می شود. همین طور مطالعات نشان داده است که کورکومین سرعت متابولیسم را بالا می برد.
_ به اندازه کافی آب بخورید: مصرف ۸ لیوان آب در شبانه روز نه فقط هضم غذا را بیشتر می کند بلکه منجر به کاهش نفخ شده و متابولیسم را نیز بالا می برد.



1401/05/16
21:03:17
5.0 / 5
212
تگهای خبر: آموزش , استرس , التهاب , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
آزمایشگاه رادین